Mittstag har lossnat - Juwel 300l !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mavve
    • August 2003
    • 283

    Mittstag har lossnat - Juwel 300l !!!

    Hej!

    Upptäckte precis att mittstaget i mitt Juwel 300l har lossnat. Det ser ut som själva staget har gått sönder mellan delen som är limmad i ramen och själva staget. Känns inte riktigt bra - finns det någon uppfattning om det är ett akut problem? Glaset har flexat ca 1 cm när jag håller staget mot där det tidigare fäste. Spontana tanken är att tömma hälften av vattnet nu ikväll för att minska trycket.

    Kan jag "staga om" det själv? Hade varit skönt att slippa lämna in det med allt vad det innebär (och Juwels garantitid är nog även passerad nu efter 3-4 år..)
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Finns en hel del äldre artiklar i ämnet.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Svarar bara på det akuta. Ja sänk vattennivån! Det är en billig försäkring.
      Har du juwel originalpump med låda så blir det lite problem men du kommer säkert på nåt.
      Jag har själv limmat fast mitt stag, så visst går det utan att blanda in Juwel.

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ja skulle bara lämnat 100l. om du inte har nåra jättestora fiskar.

        Kommentar

        • mavve
          • August 2003
          • 283

          #5
          Ursprungligen postat av Narii
          Ja skulle bara lämnat 100l. om du inte har nåra jättestora fiskar.
          Jag tappade ur till det var 125-150 l kvar. Då återgick frontglaset till normalläge. Ska slå en signal till butiken nu och se vad de säger.

          Kommentar

          • Sakura
            • January 2009
            • 34

            #6
            Ursprungligen postat av mavve
            Jag tappade ur till det var 125-150 l kvar. Då återgick frontglaset till normalläge. Ska slå en signal till butiken nu och se vad de säger.
            Troligen materialutmattning i staget, detta låter som ett fabriksfel och det bör du påpeka till affären.

            Lycka Till
            Omtanke om djuren är intimtförknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en godmänniska. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel." /Buddha

            Kommentar

            • mavve
              • August 2003
              • 283

              #7
              Har nu hämtat ett nytt originalstag (125:-). Det skulle tydligen limmas fast. Blir förhoppningsvis bra och i så fall väldigt smidigt.
              // Martin

              Kommentar

              Arbetssätt...