glasskivor till akvarie med ramp??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Utter
    • January 2009
    • 166

    glasskivor till akvarie med ramp??

    jag har ett Pacific med ramp på 93l det följer med två glas skivor som är skurna i hörnen. ska jag ha dom på?? det blir ju lite jobbigt när man har en mat lucka och det ligger glas på akvariet... är dom glasen bara om man inte har ramp?? fiskarna kan ju inte hoppa upp i lampan eller?
    93 l 3 guppy hanar
    3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
    4 yngel eller mer och
    1 dvärgklogroda
  • Smurf1978
    • March 2009
    • 10

    #2
    Svårt att svara på, ibland är det uppdelat i sektioner under rampen, d.v.s. så är skivorna för bakre delen och framdelen är öppen för matlucka m.m.

    Om det är heltäckande skivor vet jag inte, kanske följer med akvariet som sedan kompletteras med ramp och allt skickas i paket? Eller skickar de med det för att man ska kunna använda dem om man har fiskar som hoppar mycket...?

    Som sagt, svårt att svara på, bara mina teorier ovan.

    Kommentar

    • Utter
      • January 2009
      • 166

      #3
      rampen låg en egen låda för den kan man ju köpa till
      93 l 3 guppy hanar
      3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
      4 yngel eller mer och
      1 dvärgklogroda

      Kommentar

      • Smurf1978
        • March 2009
        • 10

        #4
        ok, då får du välja helt enkelt.

        Täcker rampen hela akvariet ned på kanterna som de som följer med akvariepaket så skulle jag inte använda täck-glaset.

        Är det en smalare ramp så skulle jag använda glaset.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Vet inget om rampen ifråga, men du bör tänka på om det elektriska i den är godkänf för hög luftfuktighet. Om den inte är det så måste du använda täckglasen
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Utter
            • January 2009
            • 166

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Vet inget om rampen ifråga, men du bör tänka på om det elektriska i den är godkänf för hög luftfuktighet. Om den inte är det så måste du använda täckglasen
            ringde affären där jag köpt akvariet och dom sa att det va för att akvariet även kan köpas utan ramp... och jag frågade om det elektriska och det va ingen fara sa hon.... så jobbigt att mata med täckglas så det va tur
            93 l 3 guppy hanar
            3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
            4 yngel eller mer och
            1 dvärgklogroda

            Kommentar

            Arbetssätt...