Akvarier av akryl- Varför är de så ovanliga i Sverige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    Akvarier av akryl- Varför är de så ovanliga i Sverige?

    Varför är dessa kar, som är ganska vanliga i USA så ovanliga här? Om de finns är de absurt dyra jämfört med hur det är i andra länder. Handlar det om traditioner?
    Qui audet adipiscitur!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av MattiasL
    Varför är dessa kar, som är ganska vanliga i USA så ovanliga här? Om de finns är de absurt dyra jämfört med hur det är i andra länder. Handlar det om traditioner?
    Det säljs faltiskt en del små akryl/plastakvarier även i Sverige och de är väldigt billiga - jag har själv haft killis i sådana.

    Nackdelen med de billiga akrylakvarierna är väl främst att de är mycket lätta att repa så de är i längden inte så kul.
    Sedan finns det väl också dyrare akrylakvarier som ofta är designakvarier och då blir de dyrare - dessa verkar inte heller vara så repkänsliga (kanske högre kvalitet/annan slags plast - vad vet jag).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Link_Mag
      • January 2009
      • 238

      #3
      har ett litet plast/akryl kar. använde algskrapan en gång på framrutan.....de gick väll sådär
      Diskus och Växter FTW!

      Kommentar

      • MattiasL
        • September 2006
        • 1479

        #4
        Man får nog rengöra dem med diskborste, skulle jag tro.
        Qui audet adipiscitur!

        Kommentar

        Arbetssätt...