Aquarelle T5

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darre
    • March 2008
    • 378

    Aquarelle T5

    Tjena,

    Har igår (torsdag) köpt 2st lya lysrör T5 Aquarelle båda lyste som dom skulle men den ena av dom "brummade" tänkte inte så mycket på det. Idag (fredag) lyste båda på morgonen men på kvällen efter jobbet lyser bara det ena som inte "brummade".

    Någon som kan förklara för mig vad som har hänt? Funderar på om det röret satt på ett felaktigt sätt eller att den glappade i fästerna (tänker på brummandet) och med andra ord så släcktes den och tändes (fast man inte hann se det) och till slut dog den.

    Kan det stämma?

    /Darek
    Life´s a fish and then you die...
    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Hade du skruvat i dem nog mycket, så att det klickade till när du skruvat ett halv varv?

    Kommentar

    • Darre
      • March 2008
      • 378

      #3
      japps det ena klickade till och satt hårt om man säger så men den andra tyckte jag satt löst man kunde liksom snurra runt utan att det "fastnade" så jag lämnade den i samma position som den andra.
      Life´s a fish and then you die...
      Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

      Kommentar

      • Galne-Gurra
        • April 2008
        • 1080

        #4
        Troligtvis fel på lysrörshållaren,prova att byta plats på rören och se vad som händer...
        http://web.telia.com/~u22310064/index.html

        Kommentar

        • Darre
          • March 2008
          • 378

          #5
          Ursprungligen postat av Galne-Gurra
          Troligtvis fel på lysrörshållaren,prova att byta plats på rören och se vad som händer...
          Hehehehe vill helst inte spela rysk roulette med mina rör Har mailat butiken som jag handlar hos när det geller akvariet så vi får se vad chefen säger ifall han byter ut lysröret eller blir man tvungen handla en ny
          Life´s a fish and then you die...
          Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

          Kommentar

          • Galne-Gurra
            • April 2008
            • 1080

            #6
            Hmm ryskroulette är det väl inte om man vill kolla om rören funkar,han på djuraffären kan inte se om du provat röret i en annan rörhållare...
            Och det är bra att veta om röret är trasigt eller inte innan du går till affären för att reklamera,så du slipper stå där med skägget i brevlådan...
            http://web.telia.com/~u22310064/index.html

            Kommentar

            • Darre
              • March 2008
              • 378

              #7
              Ursprungligen postat av Galne-Gurra
              Hmm ryskroulette är det väl inte om man vill kolla om rören funkar,han på djuraffären kan inte se om du provat röret i en annan rörhållare...
              Och det är bra att veta om röret är trasigt eller inte innan du går till affären för att reklamera,så du slipper stå där med skägget i brevlådan...
              Jaha, trodde du menade att jag skulle byta plats på dom. Självklart så testade jag det trasiga lysröret i det andra fästet och den var fortfarande mörk, men jag vill inte stoppa in det sista fungerande röret i det andra fästet för att inte "bränna" den som jag har kvar.
              Life´s a fish and then you die...
              Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

              Kommentar

              Arbetssätt...