Filter från resun

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mick13
    • May 2008
    • 1796

    Filter från resun

    Jag går här och funderar på att byta upp mig till ett större kar och där med behöver jag investera i mer filter kapacitet. När jag har tittat i annonserna på blocket efter kar har jag sett annonser från resun.se.
    Är det någon som har erfarenheter av deras ytterfilter eller innerfilter?? Bra dåliga erfarenheter??

    Senast redigerad av Mick13; 09 April 2009, 21:23.
    In vino veritas, in aqua sanitas

  • Galne-Gurra
    • April 2008
    • 1080

    #2
    Deras innerfilter(powerheads)är ingen hit på grund av ljudnivån,ytterfilter har jag inte provat...
    Läs här..
    http://web.telia.com/~u22310064/index.html

    Kommentar

    • lilleulv
      • July 2007
      • 208

      #3
      Min son och svärdotter har en Resun ytterfilter till ett 200 liters, och den är ganske tyst. Så levereras den också med filtermaterial till den låga prisen.
      Lilleulv
      Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Köp tetratec ist.. Tystare och du får me filtermaterial. För ~ samma pris.

        Kommentar

        • mattsson
          • December 2004
          • 115

          #5
          jag har ett resun sp-3800L som ska pumpa 2000L/h i mitt kar. och det är KNÄPPTYST. så det verkar som kvaliten går lite upp och ner. 230 kr är ju värt att testa så resonerade jag
          gone fishing...

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #6
            Ursprungligen postat av Narii
            Köp tetratec ist.. Tystare och du får me filtermaterial. För ~ samma pris.
            Jag frågade inte om tetratecs filter.
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Ursprungligen postat av Mick13
              Jag frågade inte om tetratecs filter.

              Nepp, men ja föreslog tetra framför kinesisk skit.

              Kommentar

              • Mick13
                • May 2008
                • 1796

                #8
                Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                Deras innerfilter(powerheads)är ingen hit på grund av ljudnivån,ytterfilter har jag inte provat...
                Läs här..
                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=128988
                Jag får erkänna att jag inte riktig har bestämt mig för vilken typ av filter det blir och ett filter som väsnas är ingen hit. Jag har bestämt mig för hamburgefilter eller ytter filter. Men efter ditt svar ligger nog inte deras powerheds kvar på möjliga listan.
                In vino veritas, in aqua sanitas

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #9
                  Ursprungligen postat av lilleulv
                  Min son och svärdotter har en Resun ytterfilter till ett 200 liters, och den är ganske tyst. Så levereras den också med filtermaterial till den låga prisen.
                  Lilleulv
                  Priset är klart konkurrens karaftigt, det var därför jag blev lite frågande till om det var något att ha. Vad har dom sagt om sitt filter? Är de nöjda?
                  Senast redigerad av Mick13; 05 March 2009, 20:40.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • Mick13
                    • May 2008
                    • 1796

                    #10
                    Ursprungligen postat av mattsson
                    jag har ett resun sp-3800L som ska pumpa 2000L/h i mitt kar. och det är KNÄPPTYST. så det verkar som kvaliten går lite upp och ner. 230 kr är ju värt att testa så resonerade jag
                    Jag har med den erfarenheten av kinaprylar att det kan skilja ganska mycket mellan samma prylar ur samma låda så att säga. Lite skiftande kvalitet.
                    Jo orsaken till att jag blev nyfiken på deras filter var det låga priset. Man kan leva med att ett filter för 230 kr inte håller i 10år men man kanske skall beställa två så man har en i reserv när den första lägger av.
                    In vino veritas, in aqua sanitas

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13137

                      #11
                      Här får den bra kritik iallafall http://www.cyberzoo.se/index.php?_a=...&productId=219
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Mick13
                        • May 2008
                        • 1796

                        #12
                        [quote=åheim;1267435]Här får den bra kritik iallafall http://www.cyberzoo.se/index.php?_a=...&productId=219[/quot]

                        De är lite partiskt med en butiks åsikt som säljer dem själv.
                        In vino veritas, in aqua sanitas

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13137

                          #13
                          [quote=Mick13;1267439]
                          Ursprungligen postat av åheim
                          Här får den bra kritik iallafall http://www.cyberzoo.se/index.php?_a=...&productId=219[/quot]

                          De är lite partiskt med en butiks åsikt som säljer dem själv.
                          Jo det är sant men samtidigt så ställer ju folk dem till svars om produkterna inte lever upp till vad som lovas av butiken och reklamationerna måste driva dem i konkurs...
                          men jag har aldrig ägt någon resun så jag vet inte
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Galne-Gurra
                            • April 2008
                            • 1080

                            #14
                            Mick13 om du nu ska köra med ett hamburgerfilter så kan jag rekomendera Aqua Clears powerheads.
                            Dom är väldigt tysta,har en AC30 i dotterns 180 liter kar som står ca:2 meter från hennes säng,och pumpen är på dygnet runt.
                            Ställbar pumpvolym,strömsnål och priset är inte helt fel...


                            Den combon sitter i dotterns kar...
                            http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                            Kommentar

                            • lilleulv
                              • July 2007
                              • 208

                              #15
                              Ja dom är mycket nöjda, så jag vill överväga att prova på en Powerheads av samma sort. Priset gör ju, att går det fel med ljudnivån, kan man slänga utan störra ekonomiska problem. Själv kör jag för tillfället med 2 st. 1200/Lt AM-Top, som också ligger i den billiga ändan. Det ena har hag haft i 2 år, och båda är tysta och med bra krafft. Har slängt ett nästan nytt Tetratech 1200 efter flertalet läkager.
                              Lilleulv
                              Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                              Kommentar

                              Arbetssätt...