Strilrör ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    Strilrör ytterfilter

    Funderar på att skaffa två st. strilrör till mina ytterfilter. Anledningen är att jag tycker det är lite strömt för mina fengäddor, sen får jag även hem en arowana snart, och då den håller till i övre regionerna av karet så tror jag inte den uppskattar två stora ytterfilter att simma mot.

    Vad jag nu tänkte höra är: Påverkar strilrör någonting negativt? Typ att cirkulationen vid botten inte är tillräcklig, och det blir syrefattigt, eller något. Har ganska mycket skit i karet just nu, då jag har en trä-knaprande panaque där någonstans, sen har jag just bytt upp mig från ett 350 till det nya på 540 relativt nyligen, så balansen är väl inte riktigt där ännu.

    Filtrerna är fluval 404 och 405 och står på varsin kortsida, med utblåsen på vardera sida.

    Tacksam för svar
    MVH Johan
  • Guest

    #2
    Freke har 3st fx5:or i sitt arowana kar (~1500l) ^^ så för strömt tror ja nog inte att d blir.
    Men är inte 540l lite för litet för en aro?
    Borde inte ett strilrör öka trycket i slangen så att de blir en hård stråle ist?
    Senast redigerad av Gäst; 02 December 2008, 17:03.

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Kör själv 2 filter med strilrör i papegojträsket, ena strilröret är placerat lodrätt i bakkant av HMF tuben(delvis dold av lavastenen)

      Kör du med strilrör men jag tycker att du har lite låg cirkulation i övrigt
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Gaffel; 02 December 2008, 17:17.
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Ursprungligen postat av Narii
        Freke har 3st fx5:or i sitt arowana kar (~1500l) ^^ så för strömt tror ja nog inte att d blir.
        Men är inte 540l lite för litet för en aro?
        Borde inte ett strilrör öka trycket i slangen så att de blir en hård stråle ist?

        Ja, men dåså. Då skiter jag i strilrören helt enkelt.

        Ja, det blir ju för litet efter ett tag. Men det finns alltid större kar

        Tack för era svar!

        Kommentar

        Arbetssätt...