Dimmigt/Grumligt i karet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ATIX
    • September 2006
    • 96

    Dimmigt/Grumligt i karet?

    I går när jag satte upp och igång karet så kändes det som att vattnet var riktigt klart - vilket jag inte hade förväntat mig. I dag när jag kollar in det känns det som att det blivit lite dimmigt på något sätt. Det är svårt att förklara men ska se om jag kan visa på bild senare. Jag undrar nu vad detta kan vara för det borde ju inte bli mer dimiigt efterhand.

    Alger kan det väl inte heller vara?

    Tacksam för alla idéer vad det skulle kunna vara.

    Bilder längre ner i nytt inlägg.
    Senast redigerad av ATIX; 20 November 2008, 21:17.
  • Guest

    #2
    Har du nån ny sand i karet? Fast iofs skulle det märkas på en gång..

    Kommentar

    • ATIX
      • September 2006
      • 96

      #3
      Ursprungligen postat av Narii
      Har du nån ny sand i karet? Fast iofs skulle det märkas på en gång..
      Jo, det är ju ny grus/sand där men igår var det typ helt klart när jag hade tvättat och lagt in den. I dag känns det mer som rubriken. Har två rötter i karet samt en sten också kan jag tillägga. Även tre olika sorters växter

      Kommentar

      • ATIX
        • September 2006
        • 96

        #4
        Här kommer bilder på karet i dag. Sista bilden är från karet i går men då hade jag visst extra lufttillförsel av misstag. Dock är det svårt att jämföra att det är mer dimmigt i dag men i går var där ingen typ. Så vet någon vad det kan vara så hjälp gärna till.











        Kommentar

        • Guest

          #5
          På bild nummer 1 så ser vattnet grönaktigt ut vilket borde tyda på GW/Svävalger.
          Men har aldrig hört talas om att man kan få det på ett helt nystartat kar.
          Står karet kanske i soljus? Många ljustimmar? (fast det borde inte spela nån roll eg)

          Kommentar

          • ATIX
            • September 2006
            • 96

            #6
            Ursprungligen postat av Anettejt
            På bild nummer 1 så ser vattnet grönaktigt ut vilket borde tyda på GW/Svävalger.
            Men har aldrig hört talas om att man kan få det på ett helt nystartat kar.
            Står karet kanske i soljus? Många ljustimmar? (fast det borde inte spela nån roll eg)

            Det får nästan inget ljus alls och i går hade jag lysröret tänt ca åtta timmar och i dag har det varit tänt i fyra timmar.

            Alger har slagit mig också men som du säger borde det ju inte komma så snabbt som det isf gjort här.

            Ska också tillägga att det inte ser så grönt ut irl som på bilden.
            Senast redigerad av ATIX; 20 November 2008, 21:31.

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Nej som sagt, alger borde det ju inte vara, inte nåt annat eg, bortsett från sanden och rötterna då.
              Avvakta nån dag o se om det lägger sig. Strula inte med att göra VB för att få bort det bara.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13142

                #8
                Äh de är bara sånt där riktigt fint som far runt pga av pumpen och filtermaterialet är lite för grovt för att fånga det Efter ett tag bildas ämnen i vattnet som löser sånt här, har du bråttom kan du köpa en flaska sera morena som innehåller humusämnen och vattnet klarnar ganska kvickt Själv gillar jag när det är sån där fin dimma faktiskt
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • ATIX
                  • September 2006
                  • 96

                  #9
                  Ursprungligen postat av Anettejt
                  Nej som sagt, alger borde det ju inte vara, inte nåt annat eg, bortsett från sanden och rötterna då.
                  Avvakta nån dag o se om det lägger sig. Strula inte med att göra VB för att få bort det bara.

                  Oki, vi får hoppas att det går bort av sig självt. Men man blir ju nojig nu och tror att det kommer bli ännu värre i morgon.

                  Kommentar

                  • ATIX
                    • September 2006
                    • 96

                    #10
                    Ursprungligen postat av åheim
                    Äh de är bara sånt där riktigt fint som far runt pga av pumpen och filtermaterialet är lite för grovt för att fånga det Efter ett tag bildas ämnen i vattnet som löser sånt här, har du bråttom kan du köpa en flaska sera morena som innehåller humusämnen och vattnet klarnar ganska kvickt Själv gillar jag när det är sån där fin dimma faktiskt
                    Så länge det inte är något farligt ska jag också förälska mig i det

                    Jag försöker att använda så lite medel som möjligt i vatten. Bara haft i Aqua Safe och mer ska det inte bli hoppas jag

                    Kommentar

                    • Guest

                      #11
                      D är nog inget att oroa sig för ^^ Så här såg de ut hos mig när ja precis hade startat: http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1vK4d0 tyvärr så fotade jag med mobilen av någon anledning..

                      Kommentar

                      Arbetssätt...