Pump / filter till 682 liter kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • n4red
    • June 2008
    • 35

    #16
    Tjo igen , nu var jag o kollade på hercules zoo i gbg , där hade dom höjt fluval FX5 något hutlöst . kostade 1840 kr när jag kollade hemsidan åkte dit idag nu skulle dom jävlarna ha 2795 kr för den.... dom Sa att den starka Euron var boven ... vet inte riktigt vad jag ska tro... ska kolla vidare iaf men inte en chans att ja betalar så mkt för den pumpen!

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #17
      Vad är det som är så svårt att förstå, den svenska kronan befinner sig på gränsen till fritt fall och du kallar en av Göteborgs bättre zooaffärer för "dom jävlarna" bara för att dom justerar sina priser efter rådande valutakurs.

      Dessutom gäller priset 2275:- vilket framgår oavsett om du ringer eller kollar deras hemsida.

      Så klipp dig och skaffa dig ett jobb, föreslagsvis efter att du gått ut grundskolan.
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • n4red
        • June 2008
        • 35

        #18
        Ursprungligen postat av Gaffel
        Vad är det som är så svårt att förstå, den svenska kronan befinner sig på gränsen till fritt fall och du kallar en av Göteborgs bättre zooaffärer för "dom jävlarna" bara för att dom justerar sina priser efter rådande valutakurs.

        Dessutom gäller priset 2275:- vilket framgår oavsett om du ringer eller kollar deras hemsida.

        Så klipp dig och skaffa dig ett jobb, föreslagsvis efter att du gått ut grundskolan.
        Jag var ju DÄR och jag kollade precis inann och då kostade de 1840 kr , sen låg de på 2795 kr i AFFÄREN , jag såg de ju med min egna ögon, och "dom jävlarna " e bara ett uttryck , kollade me andra affärer där dom INTE höjt priset Klipp mig? Gå ut grundskolan skaffa ett jobb?? jadu de har jag gjort för länge sen men efter som du sett mig IRL så vet du detta om mig du behöver väl inte hoppa på MIG för att jag tycker en sak? Men du kan ju gå tebaka till din grotta o spy ut all skit du vill , märker helt klart att du är en mycket sniken / enstöring som inte passar någon annanstans än i den grottan du kräla ut ifrån . så har du sånna här grejer o säga kan du lika gärna inte säga något.

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #19
          Då skulle du ha slagit till när du såg det låga priset eller ev bett dom lägga undan det en dag eller två mot handpenning och inte spytt galla bara för att du inte gjorde affär snabbt nog, om ett fx5 nu är så mycket billigare på alla andra affärer du varit på så antar jag att du nu införskaffat det filtret någon annan stans, om inte så lär även "dom andra affärerna" ha höjt sina priser i morgon.

          Sett dig irl kan jag inte erindra mig att jag skulle ha gjort.

          2275:- är priset så sluta rör till det innan du för blodstörtning.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #20
            Ursprungligen postat av Gaffel
            Hmm, låt mig tänka efter.. Kanske om man söker en filtreringslösning passande just den konstellation som trådskaparen efterfrågar, duh!
            Rent ekonomiskt så verkar det vara riktigt urkorkat eftersom det filtret är ett skitfilter som även om det kostade 1700:- i alla fall är mer än dubbelt så dyrt som det borde vara... Dessutom drar det dubbelt så mycket ström som ett filter från ett bra märke gör och som dessutom VERKLIGEN pumpar så mycket som det står i beskrivningen.

            Jag är så trött på snåla människor som försöker pracka på andra samma skit som dom själva köpt bara för att slippa vara ensamma om dumheterna...

            duh!
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • classekoi
              • March 2007
              • 325

              #21
              vad är det för fel på ett fx5 om man får fråga har precis köpt ett till mitt 190l växtkar visst det saknas lite filtermedia men annars tycker jag att det funkar kanon med avseende på cirkulationen i karet har dock inte haft det någon längre tid för att kunna utvärdera det till fullo så hjälp mig och tala om vad det är som inte är bra!!!!

              Kommentar

              • patdah
                • November 2007
                • 659

                #22
                Jag har haft två fx5 och båda stannade helt oförklarligt under flera timmar vilket är helt ohållbart. Ibland startade inte filtren alls och det enda som då funkade var att vända filtret upp och ner... Båda filtren lät hemskt mycket och det var samma mekaniska ljud från båda. Strömförbrukningen är den dubbla jämfört med andra filter i samma storlek och kapacitet...

                Läs den här tråden på en jämförelse... jag väljer helt klart kvalité även om det kostar lite extra.

                Jag har aldrig haft liknande problem med Eheim's eller RENA's filter.
                /Patrik

                I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                Kommentar

                • classekoi
                  • March 2007
                  • 325

                  #23
                  ok tack

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13139

                    #24
                    Ursprungligen postat av patdah
                    Jag har haft två fx5 och båda stannade helt oförklarligt under flera timmar vilket är helt ohållbart. Ibland startade inte filtren alls och det enda som då funkade var att vända filtret upp och ner... Båda filtren lät hemskt mycket och det var samma mekaniska ljud från båda. Strömförbrukningen är den dubbla jämfört med andra filter i samma storlek och kapacitet...

                    Läs den här tråden på en jämförelse... jag väljer helt klart kvalité även om det kostar lite extra.

                    Jag har aldrig haft liknande problem med Eheim's eller RENA's filter.
                    Nu surrar du allt lite Ex. fx5 drar 48W, eheim 2260 50W! alltså flyttar fluval fx5 mer vatten och drar lite mindre ström och har lite större filtervolym... Fluval håller en hög kvalite på alla sina ytterfilter och innerfilter, dock är kanske inte ytterfiltren de tystaste på marknaden men väldigt BRA och riktiga slitvargar!!! Eheim surfar fortfarande på vågen från svunna tider, de flesta av deras filter görs väl numer i asien Att alltid ställa filtret på en bit frigolit och en frotté handuk tystar en hel del, det får bort den resonans som lätt fortplantar sig i akvariemöbeln mm.!
                    Senast redigerad av åheim; 25 November 2008, 18:45.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • patdah
                      • November 2007
                      • 659

                      #25
                      Ursprungligen postat av åheim
                      Nu surrar du allt lite Ex. fx5 drar 48W, eheim 2260 50W!
                      Jag jämförde inte med Eheims filter... RENA xP4 drar 23 watt
                      /Patrik

                      I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13139

                        #26
                        Ursprungligen postat av patdah
                        Jag jämförde inte med Eheims filter... RENA xP4 drar 23 watt
                        xp4 (770L/tim i filterflöde) och fx5 (2300L/tim filterflöde) är i helt olika storleksklasser så de går absolut inte att jämföra Vill du ha ett riktigt energisnålt filter så rekommederar jag aquael fan 1+ , endast 4,7w
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Fanbyalperna

                          • September 2005
                          • 752

                          #27
                          Det är patdah som är ute och cyklar. Det problemet han talar om har tillverkaren Av Fluval filter rättat till för länge sedan.
                          Har inte alltid rätt, men fel ibland

                          Kommentar

                          Arbetssätt...