AKVARIUM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wolfman
    • April 2002
    • 60

    AKVARIUM

    jaha, så var man iväg å köpte sig ett 200 liters.......hem å fyllde vatten+ växter osv.
    .....sen då??? näää fan det e ju för litet....tebaks till "lagret" å beställa 400 liters.......lämna litet tebaks.
    ja, så är historien om mitt akvarieköp (aldrig haft nåt tidigare)En sak dock....blir ni aldrig ledsna när fiskarna dör?
    Har kompisar som har akvarium å säger att,
    -Ja nu åt dom upp den där ffisken som blev över......
    Jag blir fan skitlessen över sånt????........
    Eller att yngel dör osv......jag är uppväxt med alla slags, djur men fiskar verka inte vara inlagt som ett husdjur???
    När man ser hur folk pratar om fiskar verkar det vara som om ----
    -jag kan köpa nya imorgon......
    E det så illa?
    Känner ni inget för era fiskar....?
    Mina ska i alla fall bli husdjur......

    MVH

    Fredde



    Teach me and ill show you.
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Som om en bonde skulle gråta när djuren går till slakt, man måste se lite realistiskt på tingens ordning. Många sorters fiskar är rovdjur, och har man djur som kan tänkas äta andra djur är det sådana saker man får ta med i beräkningen, att de kan klämma i sig en granne till frukost alltså.
    Sedan är det ju också det här med att vissa sorters fiskar är mer känsliga än andra och då blir det ett visst svinn, ett svinn man måste inrikta sig på att minimera. Det är livets gång.

    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • Annika
      • January 2002
      • 2518

      #3
      När min största och älsta Argus dog så grät jag en skvätt. Han var nästan 20 cm och ett riktigt praktexemplar.

      //Annika

      Kommentar

      • Shifty
        • February 2002
        • 113

        #4
        Jag tycker att det var ett bra inlägg Fredde.

        För mig är det väl så att om jag skulle ha guppy och molly och sånt där skulle jag inte bry mig stort ifall någon dog då och då. Men om någon av mina malar eller ciklider skulle dö skulle jag tycka det var väldigt synd. Och då inte för att det kostar pengar att köpa en ny utan för att jag gillar att se mina fiskar växa upp och leva sitt liv. En guppy lever inte lika länge som en ciklid och jag antar att det gör att man inte sätter samma värde på dem (för mig är guppy förvisso ingen fisk jag någonsin skulle ha förutom som mat till större fiskar).

        Hur som helst... Alla är inte likgiltiga. Men om jag var tvungen att välja mellan att en av mina katter dog eller min Tanganyika - ål så måste jag nog säga att jag väljer att behålla min varmblodiga kamrat i livet.

        ________________________
        Shifty
        If you fight fire with fire you´ll end up with ashes.
        ________________________
        ________________________
        Shifty
        If you fight fire with fire you´ll end up with ashes.
        ________________________

        Kommentar

        Arbetssätt...