540L akvarium !?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stoffe.B
    • November 2007
    • 459

    #31
    Ursprungligen postat av ansjo
    Tråkigt, men det är bara att hålla ögonen öppna och spana in annonserna på blocket.
    Mja! Man får ju hoppas på det bästa
    Senast redigerad av Stoffe.B; 27 October 2008, 15:06.
    54L ---------
    222L

    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

    Kommentar

    • Stoffe.B
      • November 2007
      • 459

      #32
      Jag kom å tänka på en sak om ställningen. Hur skulle man göra med den ? Jag har fått för mig att man(enligt någon här på Zoopet) skulle endast ställa de fyra yttersta i backen(så att säga) och de två inre alldeles ovan. Jag som har hört fel eller ?

      Sen en fråga om ytterfiltret. Kan man använda sig av det för att göra vattenbyte ? Har för mig att jag också hört det här på zoopet, att man kunde använda(kanske något speciellt märke?) ytterfiltret till att göra vattenbyte.
      54L ---------
      222L

      Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #33
        Att du bara har de yttre hörnen i golvet är när du lodar in karet, sedan skruvar du ner dem mot golvet innan du fyller på med vatten.
        Att använda ett ytterfilter till vattenbyte funkar säkert, men jag förstår inte riktigt vitsen med att klabba med det. Sedan är en annan nackdel att du får ut vatten som är rent, suger du med tex en slang så får du med skräp och annat som man kanske vill suga ut utan att belasta pumpen med lite extra skit.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Stoffe.B
          • November 2007
          • 459

          #34
          Ursprungligen postat av ansjo
          Att du bara har de yttre hörnen i golvet är när du lodar in karet, sedan skruvar du ner dem mot golvet innan du fyller på med vatten.
          Att använda ett ytterfilter till vattenbyte funkar säkert, men jag förstår inte riktigt vitsen med att klabba med det. Sedan är en annan nackdel att du får ut vatten som är rent, suger du med tex en slang så får du med skräp och annat som man kanske vill suga ut utan att belasta pumpen med lite extra skit.
          Aha! Då fattar jag! Mja, jag tyckte också det lät lite så där "dassigt". Men är väl bara till att köpa slang o sånt nu. Gör ju nu alla vattenbyte med hink :/
          54L ---------
          222L

          Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #35
            Det är en bra investering, skaffa även en sk. Gardenakoppling så du kan koppla på slangen i duschen eller ett tvättfat eller liknande så du även slipper konka vattnet åt andra hållet med.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #36
              Antar att du fortfarande bor hemma eftersom du bara hade 700 kr inkomst i månaden?

              Börja sälja kvällsposten isåfall, jag tjänar ungefär 1200 kr extra i månaden på det, och plus månadspeng så blir det 1700 kr i månaden, och du kommer ju ha 1900 kr i månaden. Då blir inget så dyrt längre.

              Annars hade jag aldrig haft råd med att köpa wii, dator, 2 st akvarium, datorspel, filmer, tv, osv bara under detta året.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Stoffe.B
                • November 2007
                • 459

                #37
                Ursprungligen postat av ansjo
                Det är en bra investering, skaffa även en sk. Gardenakoppling så du kan koppla på slangen i duschen eller ett tvättfat eller liknande så du även slipper konka vattnet åt andra hållet med.
                Aha, men badrummet är aslångt bort.... Typ köket som är närmast... Men jag får kolla på det iaf
                Ursprungligen postat av JojjeN
                Antar att du fortfarande bor hemma eftersom du bara hade 700 kr inkomst i månaden?

                Börja sälja kvällsposten isåfall, jag tjänar ungefär 1200 kr extra i månaden på det, och plus månadspeng så blir det 1700 kr i månaden, och du kommer ju ha 1900 kr i månaden. Då blir inget så dyrt längre.

                Annars hade jag aldrig haft råd med att köpa wii, dator, 2 st akvarium, datorspel, filmer, tv, osv bara under detta året.
                Mjo, jag bor hemma. Dock är intresset för kvällspost här 0, ungefär. Men jag tycker 1200:- i månaden är lite snålt... Jag har det nog bra som jag har det ändå.... Tack för tipset iaf
                54L ---------
                222L

                Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #38
                  Ursprungligen postat av Stoffe.B
                  Aha, men badrummet är aslångt bort.... Typ köket som är närmast... Men jag får kolla på det iaf


                  Mjo, jag bor hemma. Dock är intresset för kvällspost här 0, ungefär. Men jag tycker 1200:- i månaden är lite snålt... Jag har det nog bra som jag har det ändå.... Tack för tipset iaf
                  Tja, det blir ju iallafall mer än dubbelt än vad du får in nu-
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Stoffe.B
                    • November 2007
                    • 459

                    #39
                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Tja, det blir ju iallafall mer än dubbelt än vad du får in nu-
                    Jo, det blir det. Men härikring finns inget sådant. Då måste jag väl åka någon mil för att komma till närmsta stad. Men ännu längre till storstad.
                    54L ---------
                    222L

                    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #40
                      Ursprungligen postat av Stoffe.B
                      Jo, det blir det. Men härikring finns inget sådant. Då måste jag väl åka någon mil för att komma till närmsta stad. Men ännu längre till storstad.
                      Shiit. Kör dom inte ut bilar med tidningar dit?

                      För jag bor ju i en skit liten by som hör till den lite störrew, men skit lilla staden karlshamn, och där kommer ju tidningar på 5-6 olika platser bara i byn.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Stoffe.B
                        • November 2007
                        • 459

                        #41
                        Ursprungligen postat av JojjeN
                        Shiit. Kör dom inte ut bilar med tidningar dit?

                        För jag bor ju i en skit liten by som hör till den lite störrew, men skit lilla staden karlshamn, och där kommer ju tidningar på 5-6 olika platser bara i byn.
                        Jasså xD Här finns det 2 st ställen som har tidningar. Eller kanske 3. Men jag är så förbannat lat av mig. Sen nu ska jag sälja mitt gamla PS2, då får man ju fett med stålar xD

                        Men någon som kan svara på detta kanske. Funderar på en P
                        owerhead 802(1514L/t) för 459:- + filterpatron 89:- = 548:- + frakt. Från Mjolbyciklidshop.se. Någon som tycker det verkar bra ? För jag har inte riktigt råd med ett ytterfilter. Och ett innerfilter lär ju knappast läcka ^^
                        54L ---------
                        222L

                        Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...