720 Liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stiiina
    • September 2008
    • 34

    720 Liters

    Har nu kommit på att 180l var på tok för lite för mig och har tittat ut ett på 720liter som är två meter långt.
    Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av Juwel , MP och Imaso möbelakvarium?
    Några stora 'nej nej köp inte det'?

    Tacksam för svar
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Juwel bra kar för de pengarna, MP ett stort snäpp vassare i kvalité samt snyggare och bättre lösningar, och Imaso möbelakvarium har jag aldrig hört talas om.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • stiiina
      • September 2008
      • 34

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Juwel bra kar för de pengarna, MP ett stort snäpp vassare i kvalité samt snyggare och bättre lösningar, och Imaso möbelakvarium har jag aldrig hört talas om.
      Tack för ditt svar , det Mp jag tittade på på Horbach kostade över 13 000 och då var det utan pump....men men finns det vilja finns det en väg

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Om du inte måste ha nytt så kan du kolla på Blocket med jämna mellanrum då dessa kar kommer ut till beg.försäljning.
        Juwel gör heller inte så stora kar utan deras största kar har jag för mig är på 450 liter.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • stiiina
          • September 2008
          • 34

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Om du inte måste ha nytt så kan du kolla på Blocket med jämna mellanrum då dessa kar kommer ut till beg.försäljning.
          Juwel gör heller inte så stora kar utan deras största kar har jag för mig är på 450 liter.
          Jasså det gör de inte? Bra att veta
          Imazo hette visst företaget, där kostade ett 720liters i bok på 13 100:- det var då akvariet och bordet+ rampen. Det lutar mer och mer mot ett MP.
          Jag tittar på blocket, med jämna mellanrum men vill inte vänta
          Tack för ditt svar

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Aha, Imazo. De är bara grossister så du kan inte handla direkt av dem utan får gå genom en affär.
            Det finns fler tillverkare som har snygga möbelkar, och kolla med din affär vad de har för leverantörer med akvarium.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Hogan1
              • August 2008
              • 323

              #7
              Det är helt korrekt att Juwels största är på 450 liter. Det har en välvd framruta som ökar djupet i akvariet och det känns klart större när man sitter framför det. Sen är 450 liter fortfarande 450 liter hur man än ser på saken.

              Min begränsade erfarenhet av Juwel (Två och en halv månad med ett begagnat 450 L) är mestadels positiva. Hade jag fått välja hade jag hellre sett att höjden varit 55 cm i stället för 60 och att man lade dessa 5 cm på djupet i stället.

              Men - skåpet tycker jag är riktigt bra med gott om plats för ett stort ytterfilter i ett av skåpen. Den välvda framrutan skapar som sagt ett bra djup i akvariet och min lilla anmärkning ovan är egentligen bara en fråga om tycke och smak - jag gillar djupa akvarier helt enkelt och får jag någonsin sambon med på en uppgradering skulle jag gärna vilja ha ett akvarium som är 2.5 x 0.8 x 0.6.
              Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Jag hade kört på kar me ram.. Tjänar in massor me pengar..

                Kommentar

                • stiiina
                  • September 2008
                  • 34

                  #9
                  Mm synd Juwel inte gör större, mitt 180liters känns så puttigt numera när jag har tankarna på 720liter. Jag vill nog inte heller ha så himla djupt kar.

                  Inte köpa möbel..så kan jag iofs göra, men då kommer jag nog störa mig på det. Jag får spara lite länge bara

                  Kommentar

                  • Oscar.m
                    • December 2007
                    • 50

                    #10
                    Rubin gör stora möbelkar http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=661&page=2
                    Men jag har inte hittat någon hemsida med bra bilder, har någon av er?
                    mvh Oscar

                    min zoonen sida
                    http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...49&gid=1804570

                    Kommentar

                    • ciklidcollector
                      • April 2008
                      • 1111

                      #11
                      Imazo bygger väl kar?
                      Iallafall växt akvarium till affärer, de är ju på 720liters dessutom.

                      AquaEl har väl kar på 720l eller 900l.
                      Rubin gör gör snygga kar likaså akvastabil.
                      -=Amatörbiologen=-
                      Amerikanska Ciklider

                      Kommentar

                      • stiiina
                        • September 2008
                        • 34

                        #12
                        Ursprungligen postat av ciklidcollector
                        Imazo bygger väl kar?
                        Iallafall växt akvarium till affärer, de är ju på 720liters dessutom.

                        AquaEl har väl kar på 720l eller 900l.
                        Rubin gör gör snygga kar likaså akvastabil.
                        Oj! Nu har jag många att kolla upp, har som sagt redan kollat med imazo men jag tyckte inte deras pris var bra.
                        Tack för ditt svar

                        Kommentar

                        • Johan73
                          • December 2003
                          • 483

                          #13
                          Ursprungligen postat av stiiina
                          Oj! Nu har jag många att kolla upp, har som sagt redan kollat med imazo men jag tyckte inte deras pris var bra.
                          Tack för ditt svar
                          Jag har ett Rubin 720 och ett Juwel 400. Båda är helt ok, dock skulle jag säga att Juwel har en bättre finish än Rubin..
                          /J

                          Kommentar

                          • ciklidcollector
                            • April 2008
                            • 1111

                            #14
                            Om du kan, köp akvastabil.
                            Super bra kvalitet och snabb leverans.
                            Ex. jag köpte ett 720liters som stått som demo ex på "Djurmagazinet" i norrköping för 6500kr.
                            Komplett med möbel och fick till ock med ljusrampen utbytt med helt nya lysrör.
                            Motsvarande som ej varit demo ex ger du cirka 8500kr för direkt från tillverkaren sen lägger du på 1000kr för lysrör.
                            -=Amatörbiologen=-
                            Amerikanska Ciklider

                            Kommentar

                            • MattiasL
                              • September 2006
                              • 1479

                              #15
                              Ursprungligen postat av ciklidcollector
                              Om du kan, köp akvastabil.
                              Super bra kvalitet och snabb leverans.
                              Ex. jag köpte ett 720liters som stått som demo ex på "Djurmagazinet" i norrköping för 6500kr.
                              Komplett med möbel och fick till ock med ljusrampen utbytt med helt nya lysrör.
                              Motsvarande som ej varit demo ex ger du cirka 8500kr för direkt från tillverkaren sen lägger du på 1000kr för lysrör.
                              Jag håller med- Det är kvalitet rakt igenom. Men man kan köpa en billigare ljusramp, för akvastabils egna är ganska dyra.
                              Qui audet adipiscitur!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...