Ojämt golv!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KAM
    • December 2007
    • 202

    #16
    Till mitt Juwel Rio skruvade jag dit korta möbelben under möbeln som var ställbara.

    Typ de här:http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=18496234
    [

    Kommentar

    • Nilsrolf
      • November 2006
      • 549

      #17
      Kartongbitar har jag använt, men har man en betongplatta som diffunderar (släpper upp fukt) är det ingen bra ide. Jag har använt mig av skruvbrickor - om det nu heter så - bästa jag kan komma på, sedan självklart om det är möjligt skruva på fötterna, andra bra ideer?

      Läste för dåligt KAM:s svar, kanske bra, men håller de för 450 l uppemot 500 kg?
      Senast redigerad av Nilsrolf; 17 October 2008, 20:19.

      Kommentar

      • KAM
        • December 2007
        • 202

        #18
        Ursprungligen postat av Nilsrolf
        Kartongbitar har jag använt, men har man en betongplatta som diffunderar (släpper upp fukt) är det ingen bra ide. Jag har använt mig av skruvbrickor - om det nu heter så - bästa jag kan komma på, sedan självklart om det är möjligt skruva på fötterna, andra bra ideer?

        Läste för dåligt KAM:s svar, kanske bra, men håller de för 450 l uppemot 500 kg?
        450liter och 500kg???

        Hon som startade tråden har ett 110liters och det kommer de att klara.
        Till mitt rio 180 tog jag bort de 8 fötterna som följde med och petade dit 8 möbelfötter istället. (max 200kg/8 = 25kg per möbelfot)
        [

        Kommentar

        • Nilsrolf
          • November 2006
          • 549

          #19
          Ursprungligen postat av KAM
          450liter och 500kg???

          Hon som startade tråden har ett 110liters och det kommer de att klara.
          Till mitt rio 180 tog jag bort de 8 fötterna som följde med och petade dit 8 möbelfötter istället. (max 200kg/8 = 25kg per möbelfot)
          Funderade på hur mkt de kan klara av, men det är väl som du skriver/menar att det beror på hur många man sätter dit, är t ex på gång att flytta mitt 190 l, om jag väljer den lösningen borde jag då kanske ha minst 8-9 stycken för de skall orka hålla upp det.

          Kommentar

          Arbetssätt...