Aluminiumställning - var finna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan1
    • August 2008
    • 323

    Aluminiumställning - var finna?

    Någon som vet var man kan hitta en aluminiumställning till ett akvarium som är 125x45? Nytt eller begagnat.
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Fråga någon lokal akvarieaffär. Jag fick en alu-bänk till mitt kar på 138x41cm, då ringde jag lokala affären så beställde han in. Kostade 1300:-

    Kommentar

    • Vandal
      • January 2006
      • 1655

      #3
      du kan även köpa aluminium i metervara samt knutar hos nån järn/byggmarknad... men det är mer praktiskt att få det färdigt skulle jag säga...
      over and out /Petter
      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

      Kommentar

      • Hogan1
        • August 2008
        • 323

        #4
        Har nu kollat med en butik som har 50 cm breda - han kan såga av 5 cm så det blir 45. Men det är inte gratis... nästan en tusenlapp....
        Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

        Kommentar

        • MattiasL
          • September 2006
          • 1479

          #5
          Bauhaus säljer fyrkanströr och knutar. Vet ej om det är stål eller aluminium eller både och.Det borde vara väldigt enkelt att bygga ihop en ställning själv med hjälp av en järnsåg och lite våld.
          Qui audet adipiscitur!

          Kommentar

          • Hogan1
            • August 2008
            • 323

            #6
            Behöver också få inställbara fötter... Sen är jag (vis av gammal erfarenhet) skeptisk till "do it yourself" när det gäller något så viktigt som ett ställ till akvariet. Vill inte råka ut för (ännu) ett spräckt akvarium pga snedbelastning. Hundratals liter vatten på golvet är inget jag gärna vill uppleva igen. Sen kan ju en tillverkare också göra fel - men jag litar nog mer på det än på mig själv.. Jag tar nog vägen om Bauhaus och kollar vad dom har i alla fall - så tack för det tipset.
            Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

            Kommentar

            • Vandal
              • January 2006
              • 1655

              #7
              om du ska bygga själv så använd bara knutar av märket "Porsa" de har stålkärna, känns mycket säkrare än plast rakt igenom...
              over and out /Petter
              Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

              http://saltvattenvandal.blogspot.com/

              Kommentar

              Arbetssätt...