Litet pluttkar - Vad för filter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • it_mutt
    • November 2006
    • 88

    Litet pluttkar - Vad för filter?

    Ja då var det dags igen

    Har rotat runt utan att hitta något vettigt som besvarar en tjejpolares fråga.

    Hon har ett litet kar 30-40L med ett par endlers i. Saken är den, att nu la hennes pluttinnerfilter av (från stenåldern, märke; okänt). Hon fick låna mitt lillfilter, ett Aquael Fan1 (elelr vad det nu heter, något sådant) men det resulterade ju i halv orkan i karet.

    Så, Aquaels "300L/H" är för "starkt" även nedskruvat.

    Några andra tips på vettiga filter som kan fungera? Ska väl tillägga att priset helt klart är av viss betydelse här.

    Tycker jag har kollat dom "flesta" akvarieshopparna i min favoritlista, men inte hittat något vettigt. Möjligt jag missat det bara
  • rick
    • April 2005
    • 1012

    #2
    Köpet ett Fluval 2+ och ställ ner kapaciteten lite på det
    / Rickard

    Kommentar

    • it_mutt
      • November 2006
      • 88

      #3
      Ger inte det typ 350L/H eller något? Känns som om det borde bli än "värre" än Aquael:en som isf har mindre snurr och redan var nedställt på minsta möjliga

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Trä en slangbit på utblåset som strilrör så funkar det nog.
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • it_mutt
          • November 2006
          • 88

          #5
          Ja jo, det är ju visserligen ett alternativ. Tänkte väl mer om hon nu ändå måste köpa nytt filter så kanske det fanns något som "funkade" "rakt av". Men det är ju absolut en ide om inte annat

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13143

            #6
            men vadå aquaels fan filter plus går ju att dra ner flödet på noll om man vill... på mina 7st iallafall!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • it_mutt
              • November 2006
              • 88

              #7
              Oki, ja, det var ju info som jag saknade helt. Antog (uppenbarligen dumt nog) att det var som på ex.vis Aquael, att man kunde strypa ner det "en del" men inte helt. Men ja, då kan ju det vara något iaf. Kanske ska rota fram Fan 1+ då o se vad det ligger på

              Kommentar

              Arbetssätt...