Aquael Gångjärn till locket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Aquael Gångjärn till locket

    Har ett Aquael akvarium på 240 liter med välvd framruta och det fattas ett gångjärn för den heltäckande rampen. Gångjärnet sitter på baksidan och håller fast rampen när man har fällt upp den helt. fattas det rammlar skiten bakåt =/

    finns det någonstans man kan få tag i ett sådant? det skulle underlätta en hel del! har mejlat aquael men dom är sega på att svara.


    har inte lyckats komma på någon annan smart lösning.

    kanske ska ta en bild och se om det är någon som känner igen ifall det sitter något liknande gångjärn på andra kar?
    Lyssna inte på mig
  • MantaC0re
    • July 2005
    • 512

    #2
    Värre skit än dessa gångjärn finns det inte... Har dom "hoppat" ur dvs delat sig så kommer dom hoppa för jämnan. Så kolla runt lite, ett par av någon lämplig metall är att föredra.
    If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

    Kommentar

    • Triggerhappy
      • April 2007
      • 377

      #3
      okej, det som sitter på högersidan har fungerat fin i 2 år och då är mitt akvarium beg också. men vad för lösning som helst skulle va skitbra.
      Lyssna inte på mig

      Kommentar

      • MantaC0re
        • July 2005
        • 512

        #4
        Gör ett mellanrum på en dm mellan karet och väggen, så glider rampen ner en bit och du kan använda "pinnen" att hålla upp rampen, vet att mitt "akva-lux"(bättre version av Aquael) Har en annan ramp med bättre foder luckor men som helt saknar dessa gångjärn dock sitter den som "gjutet".
        Finns även på finare versioner av Aquael´s ramper har en av hårdplast till mitt Aquael Melodyline Quartet, som natt och dag. Så kommer aldrig köpa deras formpressade dåliga ramper.
        If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13143

          #5
          Jag plockade bort mina gångjärn pga vid 2 tillfällen så fick de kontakt med ytvattenspänningen och det skapades en typ av hävert effekt och vatten sipprade upp efter gångjärnen och över kanten ner på möbeln som då svällde av fukt.... funkar bra utan gångjärnen, man kan bara flytta rampen lite åt sidan så kommer man ner med armarna i karet
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Triggerhappy
            • April 2007
            • 377

            #6
            okej, jag har gångjärn på ena sidan och så har jag hängt på eheimfiltret med ställning på andra sidan så den hänger på det, funkar men känns inte jättestabilt när man håller på.

            MEN! Fick svar från Aquael idag!

            dom skickar ett par gångjärn till mig Gratis! okej service tycker jag, har ju inte ens köpt karet av dem.. men man ska väl inte ropa hej än kanske, skriver här om jag får nått.
            Lyssna inte på mig

            Kommentar

            • MantaC0re
              • July 2005
              • 512

              #7
              Nej och absolut inte när det gäller Aquael och deras "leveranser" till Sverige. Fick vänta i ett par månader på mitt kar för att pwss aldrig visste vad som kom med kontainern kunde vara "kit" men saknade kar,ramper,möbler osv. Mycket troligt får du(om du får något alls) samma skit gångjärn som du redan har.

              åheim: Trodde jag var själv om att lyckas med det, helst när det blev mycket "fukt" inne i rampen så kom den jä-lahävert effekten igång och samma resultat att möbeln svälde. Krävde en ny möbel av Aquael och fick den efter många om och men(garanti), dock så ville dom ha den gamla, och jag sa att den står här hemma om dom skulle hämta den. Tänkte inte åka ner till zooaffären med en ihoplimmad bänk. Har inte kommit någon än (två år sen).
              If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

              Kommentar

              • Triggerhappy
                • April 2007
                • 377

                #8
                okej, men jag är rätt nöjd med gångjärnet. det har ju fyllt sin funktion i 2 år trots snebelastning. anledningen att jag vill ha ett till är att ett saknades när jag köpte skiten
                Lyssna inte på mig

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #9
                  Åheim, fenomenet heter kapillär och är ett låneord från kroppens minsta blodkärl..
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  • Radioaktiva Räkor
                    • May 2007
                    • 1760

                    #10
                    Haha, fan va bra. Kom på vad dom där plastbitarna jag hittade i lådan var till nu. Sen kom jag på hur värdelösa dom var också

                    //C
                    With a licence to krill!
                    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13143

                      #11
                      Ursprungligen postat av Gaffel
                      Åheim, fenomenet heter kapillär och är ett låneord från kroppens minsta blodkärl..
                      Tack gaffel för den rätta benämningen, nu slipper jag ligga och grubbla hela natten
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

                        #12
                        Allt för dig åheim det vet du väl!
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13143

                          #13
                          Ursprungligen postat av Gaffel
                          Allt för dig åheim det vet du väl!
                          Ja du e en tillgång gaffel, utan dig skulle zoopet vara som en grå regning måndagsmorgon
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          Arbetssätt...