Aqua glo vs nåt annat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spiksoppa
    • September 2008
    • 62

    Aqua glo vs nåt annat?

    Hej!

    Har ett 100-liters sällskapsakvarium. Har en ramp som bara ett lysrör får plats i, och undrar vilket slags lysrör ni skulle rekommendera?

    Köpte ett nytt för några dagar sedan, Aqua glo heter det. Testade det men gillade inte belysningen då det blev så kallt blått ljus. Har ett ljusrör sen förut som ger ett mycket varmare ljus, men jag vet inte vad det heter. Fast det behöver ju bytas ut.

    Mvh
  • it_mutt
    • November 2006
    • 88

    #2
    Aquarelle ligger väl mer i det röda o gröna färgspektrat, om jag inte missminner mig helt.

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #3

      Titta på den här sidan, den ger en fingervisning om hur de olika lysrören ser ut!
      /Erika

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        Ursprungligen postat av Spiksoppa
        Hej!

        Har ett 100-liters sällskapsakvarium. Har en ramp som bara ett lysrör får plats i, och undrar vilket slags lysrör ni skulle rekommendera?

        Köpte ett nytt för några dagar sedan, Aqua glo heter det. Testade det men gillade inte belysningen då det blev så kallt blått ljus. Har ett ljusrör sen förut som ger ett mycket varmare ljus, men jag vet inte vad det heter. Fast det behöver ju bytas ut.

        Mvh
        Om du vill ha nåt varmare så ska du inte ha nåt aquarelle, dom är annars väldigt bra rör men ganska lika aquaglo i färgnyans, jag tror ett life-glo vore nåt för dig, känns mycket varmare utan att va för gult och liknar vanligt solljus
        Senast redigerad av Fuzzop; 26 September 2008, 19:15.

        Kommentar

        • Galne-Gurra
          • April 2008
          • 1080

          #5
          Varför inte ett Philips TDL965...
          http://web.telia.com/~u22310064/index.html

          Kommentar

          • Spiksoppa
            • September 2008
            • 62

            #6
            Tack för svaren!

            En till fråga, kanske lite dum. Men var finns rören att köpa egentligen? I djuraffärer? I djuraffären där jag köpte mitt lysrör fanns bara 2 att välja på.

            Kommentar

            • Fuzzop
              • July 2007
              • 2380

              #7
              Ursprungligen postat av Spiksoppa
              Tack för svaren!

              En till fråga, kanske lite dum. Men var finns rören att köpa egentligen? I djuraffärer? I djuraffären där jag köpte mitt lysrör fanns bara 2 att välja på.
              Dom brukar finnas i dom flesta djuraffärer så om din lokala bara har 2 att välja på kanske får antingen åka en liten bit eller beställa via internet eller om du vill ha det som galne-gurra föreslår så kan du nog gå in i en vanlig belysnings/elaffär, seriösa affärer brukar alltid ta hem det man ber dom om så du kan ju alltid bara säga till vad du vill ha i din vanliga affär om dom håller vettiga priser, även belysningsaffärer brukar ta hem efter önskemål

              Kommentar

              Arbetssätt...