Vart hittar man bra ramper?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

Vart hittar man bra ramper?

Jag kommer om några veckor att köpa ett ca 375liters akvarium med alla tillbehör och har för att få ner kostnaderna bestämt mej för att köpa allt från en och samma djuraffär (där jag känner ägare och personal mycket väl och därför kommer få mycket rabatt vid storköp...). Nu sitter jag alltså och tittar igenom grossist-kataloger för att beställa alla grejor, men upptäcker att nästan alla ramper bara har plats för 2 lysrör??? Då jag tänkt mej en djungel av växter så vill jag ha 4 lysrör, men är det ovanligt bland grossisterna??? Hos Imazo och gibbon verkar det bara finnas om man köper aluminium-kitet och Simontorps 4-rörs-ramper är på max 18 watt? Det är väl i minsta laget? Vart köper alla ni med fina växtkar era ramper? Har jag missat nåt? Jag har väl inte direkt tummen mitt i handen, men vill helst undvika hemmabygge...

Tips mottages tacksamt!

/Erika
  • Per/Haninge
    • January 2007
    • 285

En hel del butiker tar emot beställningar av ramper som inte är standard.
    Fråga din handlare.
    Per/Haninge

Kommentar

• nisse_12@hotmail.com
      • December 2007
      • 12

Aquastyle

Ja hade tänkt köpa Aquastyle till mitt växtakvarium! Där e nog ljus så det räcker till dig med! Det´är bara T5 belysning!

Kommentar

• nisse_12@hotmail.com
        • December 2007
        • 12

http://www.aquastyle.se/ Bra priser har dom med!

Kommentar

• jockecoolman
          • February 2008
          • 38

http://www.pwss.se/ ?
          Rör det rör rör det Tallrots

Kommentar

• Tamarind
            • February 2008
            • 482

Tack för alla svar! Jag ska höra med affären om det kan fixas genom de, men det verkar som om jag får köpa rampen separat. Aquastyle-länken var bra för dit har jag inte hittat förut! Tyvärr hittar jag inga heltäckande där... PWSS har ungefär likadana som Imazo.
            Tack alla!

Kommentar

• planetaryice
              • December 2003
              • 74

Har väntat 20 dagar på min lysrörshållare från pwss. Rätt segt.
              420 liter

Kommentar

• jockecoolman
                • February 2008
                • 38

jag bräcker det .. jag väntade 9 månader på ett par handtag till akterspegeln på båten, efter 6 månader gick jag in i affären där jag beställt dem, och han kände genast igen mig(!) och sa att de hade dem hemma men de låg längst ned på en SJ-pall med grejer, sen ringde han 3 månader senare och jag kunde komma och hämta dem. (Är lite långsammare tempo på landet)
                Rör det rör rör det Tallrots

Kommentar

Arbetssätt...