Grymt bra hemma filter:D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    Grymt bra hemma filter:D

    Bra skisser på hemma gjorda filterenheter










    Sidan är en av de bättre jag sätt och tar upp det mesta.
    Frånvarande nu mera men här ibland.
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #2
    Sant! Ett filter behöver inte var dyrt för den händige! Särskilt ytterfilter är dyra att köpa men inte särskilt svåra att bygga själv för några hundringar.
    Bottefiltrer typ Cola flaska är bra om man inte stör sig på det infernaliskt bubblande ljudet!
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • [lum]
      • June 2007
      • 137

      #3
      Sandfilter är grymt effektiva biofilter som byggs lätt också. Fanns nog nåt på sidan där. Behöver ett förfilter dock annars slammar de igen lätt.

      Kommentar

      • firefox75
        • April 2007
        • 1806

        #4
        Jo...jag var också sugen på sandfilter...blir ju typ ett öppet powerbeadfilter
        Frånvarande nu mera men här ibland.

        Kommentar

        • kallstrom_74
          • August 2006
          • 106

          #5
          Ursprungligen postat av MattiasL
          Sant! Ett filter behöver inte var dyrt för den händige! Särskilt ytterfilter är dyra att köpa men inte särskilt svåra att bygga själv för några hundringar.
          Bottefiltrer typ Cola flaska är bra om man inte stör sig på det infernaliskt bubblande ljudet!


          timmen är sen och hjärnan trött kan någon snäll själ länka till en sida som visar hur man för ett fluicerande sandfilter av en petflaska- steg för steg...och vad ska man ha för pump till den? tittat på youtube men hittar ingen bra DIY som visar allt..eller någon berätta HÄR vad jag behöver
          375 liters blandkar

          Kommentar

          Arbetssätt...