Blåst på filter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    Blåst på filter!

    Köpte idag Eheim 2210 för 595:- i en djuraffär, på akvarieshop.se tar de bara 285:- !!! kan det verkligen stämma?
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    En vanlig butik kan få betala nästan lika mycket ibland som en nätbutik säljer för
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Temeraire
      • January 2008
      • 385

      #3
      .. men ändå, 285:- mot 595:- Dubbla priset.
      " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

      Kommentar

      • morphriz
        • October 2005
        • 875

        #4
        Du är inte blåst, du har bara köpt en annan sak..

        I en affär får du service, hjälper till att finansiera att affären kan hålla levande osv.

        På en internetbutik får du en pryl.

        Detta har diskuterats på många olika ställen men jag tycker förklaringen: "Du köper inte samma sak" är bäst.

        Om du får bäst betalt för dina pengar det får du bestämma själv..
        mvh Mattias
        --
        #define QUESTION ((bb) || !(bb))
        - Shakespeare.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13136

          #5
          Ursprungligen postat av Temeraire
          Köpte idag Eheim 2210 för 595:- i en djuraffär, på akvarieshop.se tar de bara 285:- !!! kan det verkligen stämma?
          ja det stämmer och det är lite unikt just för eheim, andra märken skiljer oftast inte så mycket men det har att göra med grossisten. butiken där jag bor slutade sälja de flesta eheimfiltrena pga det! (säljer bara 2048, 2252) Men jag gav 300kr på pwss för mitt aquaball 2210 och jag känner mig också blåst för jag tycker det är ett värdelöst filter Skramlar från impellern när den sitter i vissa lägen och sen drar den vatten på sidan om filtermaterialet, vid kanten på den lilla korgen högs upp! så mitt filter pumpar på full effekt fast det är igenproppat med skit och man tror den filtrerar bra men icke, den bara drar runt vattnet!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...