Någon som kan lösa mitt problem med ramp/ kåpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    Någon som kan lösa mitt problem med ramp/ kåpa?

    Hej!

    Jag har ett 170l möbelakvarium (Aqua el tror jag) med svart plastkåpa med två små luckor för matning. Varje vecka när jag ska städa irriterar jag mig på att dessa luckor är för små och jag därmed behöver lyfta hela kåpan för att komma åt. Resultatet av det blir kondensdropp på golvet och merjobb för mig.

    Jag undrar nu om det finns något akvarium med kåpa som har någon form av gånggärn alternativt en stooor lucka så kåpan kan sitta kvar. Måttet på mitt akvarium är bredd 95 och djup 40. Helst vill jag ju bara köpa en ny kåpa, men jag är beredd på att köpa ett helt nytt akvarium med rätt funktion i 100-literklassen. Det jag söker är alltså:

    En svart täckande kåpa med gånggärnsfunktion alt stooor lucka där lysrören är placerade i främre delen (mina sitter längst bak). Jag har hittat en som verkar vara ok på PWSS, men den kanske inte är täckande (jag vill inte se vattenytan) och den kväver kanske täckglas?



    Någon som har svar så skulle jag bli jättegla!
    Senast redigerad av Fjärilsciklid; 02 March 2008, 16:24. Anledning: Förtydligande i rubrik
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    #2
    Tänker på hur många akvarieägare det finns på forumet, någon måste ju ha hittat en lösning? =)

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #3
      En variant är att du sågar itu kåpan och sätter två gångjärn ovan på.
      Sen kan du ju öppna och stänga enkelt.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      Arbetssätt...