Priser på akvarium i era lokala butiker?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin85
    • February 2008
    • 465

    Priser på akvarium i era lokala butiker?

    Hej.

    Jag sitter i läget att jag ska skaffa akvarium i storleken 250-300 liter.

    Jag håller på med egen bänk och det optimala måttet på ett nytt kar skulle vara 120x50x50=300Liters

    Kan även tänka mig ner till 110x45x45=222Liter och allt där mellan.

    Problemet är bara att det inte finns några vettiga kar som passar behov och avstånd att hämta det också så jag tänkte satsa på ett nytt.

    www.pwss.se Har några lockande i prisklassen 1500-2000:- för ett nytt men skulle gärna se till att lokala handlaren tog hem åt mig.

    Är 5500:- rimligt då för ett 300-liters med ljusramp? Jag tycker det låter för mycket.
    Visst är det skönt att slippa oroa sig för att hämta ett krachat kar på bussgods eller dyl men att betala 3ggr så mycket (belysningen misstänker jag kostar ca 800:-)

    Vad kostar det i era lokala butiker?

    Som det känns ju så är det bara att vänta in annonser på beg-marknaden. men det kan dröja länge...

  • Guest

    #2
    Jag är också på jakt efter kar i samma prisklass o storlek ^^

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #3
      zoomässan har oslagbara priser på kar här i gbg. nettopris. kolla deras sida så får du se.
      Diskus

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        Ursprungligen postat av danneregner
        zoomässan har oslagbara priser på kar här i gbg. nettopris. kolla deras sida så får du se.
        eh va?. oslagbara`?.. tycker ZM. tillhör det dyrare skicktet i Gbg området....
        billigast får du på Hornbach(helglas) och till viss del på Herkules(Jewel)
        men begagnat é alltid billigast.
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Priserna är mycket olika beroende på vart du bor. I Gbg och i Malmö ska priserna vara mycket låga, jag köpte mitt juwel rio 180 med bänk och allt för 1999:- har hört att i sthlm tar dom runt 4-5000... Men det är bara något jag hört.:P
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Möbel akvarie 180L (Jewel har ja för mig) kostade 2600kr på ett ställe för bara ramp o karet + bänk.. Det här va endå ganska billigt för i märkes affären så kosta samma kar 4500...

            Kommentar

            • Raggsockan
              • April 2007
              • 644

              #7
              Hemma hos mig finns det ett kar på 180L (tror jag) med möbel och olika tillbehör för 329 euro.

              Kommentar

              • firefox75
                • April 2007
                • 1806

                #8
                Cirka 3000 ger jag för ett 310liters med ramp.
                Frånvarande nu mera men här ibland.

                Kommentar

                • EvaPeva
                  • May 2007
                  • 765

                  #9
                  Hej.

                  Jag skulle väntat in annons på typ blocket.se. Jag har hittat massor med fynd där. Senast ett nära 800 l med lite udda mått för annonskostnad & vad det kostade att hämta det (bensin alltså) Jag fick med bänk, ramp med 4 lysrör som går längs hela rampen Kolla min tråd i projektavdelningen.

                  Sen har jag köpt ett 250 liters med allt komplett för 500 kr, Så ha is i magen så hittar du ett som passar dig.


                  Mvh Eva

                  Kommentar

                  Arbetssätt...