Provfylla nytt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lysmask
    • March 2007
    • 251

    Provfylla nytt akvarium?

    Ska man behöva provfylla ett akvarium?

    Tvättade och fyllde på med sand och vatten i mitt nya 31 liters Cocoon. När jag kom tillbaka från köket hörde jag dripp dropp... Inget kul ljud att upptäcka... Plask sa de när jag trampade i vattnet på golvet...

    1. Får man ett nytt kar nu då? Har ju haft både vatten å sand i... Har också öppnat alla kartonger med lyse å filter i med...

    2. Kan växterna och sanden bo i en 10 liters spann utan lyse å pump?

    Blir lite smått trött...
    205 l, 31 l
    Mvh Lisa
  • Freakmange
    • January 2006
    • 319

    #2
    Är det en seriös affär så borde du absolut få ett nytt kar,har du gjort allt rätt så är det inget att prata om,väkterna kommer att klara sig,om dom inte står för länge...in och skrik på dom i affären i morgon
    Shovel Power

    Kommentar

    • Lysmask
      • March 2007
      • 251

      #3
      Tycker jag har gjort rätt iaf... Ställde det på ett liggunderlag på bänken. Hoppas jag får byta. Får ringa innan och fråga innan då jag har 8 mil tur och retur...

      Hur länge klarar sej växterna då... Och sanden blir inte otäck om den ligger i blöt?
      205 l, 31 l
      Mvh Lisa

      Kommentar

      • Freakmange
        • January 2006
        • 319

        #4
        kolla med dom så fort som möjligt,självklart absolut bäst med lite snurr på vattnet
        Shovel Power

        Kommentar

        • Lysmask
          • March 2007
          • 251

          #5
          Var där idag å fixade sand å växter. Såg inget framme i affären men man kan ju hoppas att dem har på lagret... Annars lär det ju dröja...

          Tack för svar....
          205 l, 31 l
          Mvh Lisa

          Kommentar

          • Freakmange
            • January 2006
            • 319

            #6
            kanske kan byta upp mot ett lite större annars,mot lite pengar emellan
            Shovel Power

            Kommentar

            • Lysmask
              • March 2007
              • 251

              #7
              Problemet är att jag inte kan ha större... Har en perfekt utsedd plats (den enda i min lilla 1:a till lägenhet) på min gamla tv-bänk...

              Avlägger rapport i morron...
              205 l, 31 l
              Mvh Lisa

              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                #8
                När mitt nyinköpta akvarium var trasigt så tog det en vecka att få ett nytt.
                Inte kul det där med vatten på golvet. Hoppas det löser sig snarast. Jag hade ju "turen" att få ett kar som var så trasigt att det syntes iallafall, så det blev ingen provfyllning ens.
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • Lysmask
                  • March 2007
                  • 251

                  #9
                  Men man ska väl inte behöva provfylla ett nytt kar?

                  Dem öppnar vid 10, så ska jag ringa till dem då... Förhoppningsvis får jag byta... Och att det inte dröjer allt för länge tills jag får ett nytt....
                  205 l, 31 l
                  Mvh Lisa

                  Kommentar

                  • firefox75
                    • April 2007
                    • 1806

                    #10
                    - jo egentligen bör man nog det.
                    Helst i butiken där man ska köpa det ifrån
                    Men om det läcker och vad jag förstår så är cocoon så är det nog taskig silikonering i botten som gjort att det läcker...om inte jag mins helt fel så är ju sidorutorna och fronten helgjuten.
                    Frånvarande nu mera men här ibland.

                    Kommentar

                    • Lysmask
                      • March 2007
                      • 251

                      #11
                      Jo det läckte i botten fram. När jag märkte att det läckte så tog jag hela karet å bar ut det i duschen och när jag tittade lite noggrannare märkte jag att bottenglaset var "löst" i framkanten...

                      Har ringt idag å jag ska få ett nytt. Dom skulle få leverrans i morron och hoppas nu att det är med där... Affären skulle ringa imorron och tala om om det var med eller inte... annars kommer det om 2 veckor... Så det är bara till att hålla tummarna... Lite surt att vänta i 2 veckor annars...
                      205 l, 31 l
                      Mvh Lisa

                      Kommentar

                      • firefox75
                        • April 2007
                        • 1806

                        #12
                        Kommer det inte imorgon så be att de gör en extra beställning.
                        Du ska som kund inte drabbas av att affären sålt ett akvarium till dig som inte är helt.
                        De ska stå för hela kostnaden.
                        Så be dem ta hem ett på specialbeställning åt dig...

                        menar inte ska du behöva vänta 2 veckor tills du får ditt akvarium och hamnar i naturens under i hemmet.
                        Frånvarande nu mera men här ibland.

                        Kommentar

                        • Lysmask
                          • March 2007
                          • 251

                          #13
                          Får vänta tills i morron å se om det har kommit, då är ju det problemet ur världen, annars får jag väll skälla lite på dem...

                          Förresten, va de ironi eller ska man provfylla i affären...Förstod inte riktigt det hela...
                          205 l, 31 l
                          Mvh Lisa

                          Kommentar

                          • firefox75
                            • April 2007
                            • 1806

                            #14
                            Både ironi och inte...
                            Tycker att det ska provfyllas i affär...men de har oftast inte möjlighet/tillgång att göra det...
                            MEn visst...den affär som kan provfylla ett akvarium...så man ser att det inte läcker...lär få nöjda kunder...förrutsatt att allt annat bemöts på samma sätt.
                            Frånvarande nu mera men här ibland.

                            Kommentar

                            • Lysmask
                              • March 2007
                              • 251

                              #15
                              Har nu hämtat mitt nya akvarium. Det var inga problem. Dem hade bara skickat själva karet. Filtret och lampan fick jag behålla det "gamla".

                              Dem var väldigt förstående på affären och dem hade varit på grossisten och ringt hela dagen igår så att det skulle komma med leverransen, fast grossisten hade packat alla varor och var på väg genom dörren.
                              205 l, 31 l
                              Mvh Lisa

                              Kommentar

                              Arbetssätt...