Skål?
Kollaps
X
-
-
Ja men det behöver inte vara guldfiskar. Finns det inga mindre fiskar som inte blir särskilt stora som van vara i tex ett sådant plastkar som du föreslog? Ska locket vara på isf? Kan man ha det utan extra syre och så, alltså så som man har en skål?Kommentar
-
ljus var ett dumt ord det jag tänkte var det "ljus" som reflekteras från glaset in i ögat, avsåg alltså inte belysningsljuset utan det "ljus" som reflekteras av allt så vi kan se så väll fiskar som människor.Kommentar
-
-
jo asså jag har de ju som räk/yngel men hade en kampfisk där i en gång, stormtrivdes ock levde i över 2 år. men de kanske va för att i djuraffären bode han i en glasburk på 5dlDiskus
Kommentar
-
Frågan är väl om fiskens ögon har samma anatomi som oss? De kanske inte störs av det 'ljuset' på samma vis?
Med anatomi menar jag funktionen stavar/tappar osvKommentar
-
MM fast guppy ska ju tydligen föröka sig väldigt mkt? Kan man ha två kampfiskar? Tänkte att det blir ensamt med en för den?Kommentar
-
-
Det är ingen skillnad på en skål på 20l och ett plast kar på 20l de är fortfarande bara 20l möjligen att det är lättare att sätta in pumpar mm men blir inte många liter kvar och fortfarande mycket jobb med vatten byten. Men skall du nu ha ett såpass litet kar som 20l så är det typ nästan bara kampfiskar som klarar det och kan leva drägligt ( har att göra med att de är så pass domesticerade efter några 100års avlande i "senapsglas") men viktigt med mycket växter och gömställen.Kommentar
-
man kan bara ha en hane, dom dödar varan och de blir för litet för en hona till honom. en kampfisk kostar 20-300kr beroende på fenformenDiskus
Kommentar
-
Eftersom jag nu är mega snurrig av trötthet så får andra svara på om du kan ha det och i vilken storlek på akvarium.. Nu ska jag rasta hundarKommentar
Kommentar