Bättre ljus nu!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Bättre ljus nu!

    Monterade 5 infällda 220V/50W spottar i en gammal hylla som jag prov hängde 30cm över akvariet, halv ok ljusutbud men satan vad varmt det blir, akvariet började små knäppa efter 5 minuter och när jag kände på aluminiumramen så var den duktigt varm så jag kopplade ur skiten och skrotade idén, kopplar en dimmer till den så får den bli en läsbokylla ovanför sängen istället..

    Skulle vilja ha en armatur med typ 2xT5 och en liten metallhalogen i mitten som man kunde frihänga med vajer, nån som känner till någonting dylikt?

    Ljusbilden.. Ljusbilden igen..
    Hyllfan.. Hyllfan tänd..
    Senast redigerad av Gaffel; 30 January 2008, 15:04.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Aquastyle har nog vad du söker.
    elarm säljer billigast larm för privat bruk och små företag. Larm utan månadskostnad. SMS avisering. Larmet ringer upp användaren. IP-kameror, övervakningskameror, NVR server, Bitvision, Longse, Herospeed, PGST, fisheye kamera, 8 mp, 5mp, megapixlar, megapixels. Trygg familj. Tryggt hem. Lättförståeligt. Svensk manual.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Wow, våt dröm, annars hittade jag det här, minimum order är 50 enheter, någon som vill vara med och leka?
      Senast redigerad av Gaffel; 30 January 2008, 16:09.
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Hittat vad vart? (glömt länken?)
        Aquastyle har återförsäljare så deras prylar är knappast min 50st
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • krizz
          • January 2008
          • 51

          #5
          Funderar själv på en Pro 1800 eller Pro 1800 D .
          Någon som har dessa över sina burkar??

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Åtgärdade länkmissen, sry..

            Har en god vän som handlar väldigt mycket med kinesiska företag så jag ska rådfråga och ev be henne kontakta nigbo rainbow trading co och kolla vad som finns, det är ju inte direkt aquastyle som tillverkar armaturen och det kunde vara intressant hur lågt ner i pris man kan komma per enhet, dessutom kanske ett kolli kunde åka snålskjuts i nån av hennes container..

            Har förresten låtit halogenhyllan stå tänd nu i nån timme och jädrar vilken fart det börjar bli på djurlivet i akvariet, mycket högre aktivitet på alla utom då möjligtvis malkillen, dock hade jag hoppats på ett par små syrebubblor från växterna men det kan man ju tydligen se sig om i stjärnorna efter..
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            Arbetssätt...