Väggakvarium - Aquaplasma 70

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SupraEnd
    • January 2008
    • 18

    Väggakvarium - Aquaplasma 70

    Hej,

    Är ny här och undrar om någon äger ett
    Aquatlantide Aquaplasma 70 väggakvarium? Är intresserad av ett sådant, men tänkte höra era synpunkter på detta.

    Finns det några trevliga galleribilder på denna skönhet?
    Billigaste stället jag hittat den på är www.akvarielagunen.se för 3895:- + frakt.

    Bilder:






    Tack.

    /Fredrik
  • Svempus
    • February 2007
    • 30

    #2
    Har en känsla av att väggakvarier är svåra att sköta och att det är svårt att få fiskarna att trivas.

    Jag skulle personligen inte köpa ett väggakvarium. Men jag vet flera pizzerior och kinaresturanger som kan vara intresserade. Du kanske ska vända dig till dem med din reklam.
    Senast redigerad av Svempus; 13 January 2008, 21:23.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Jag har ett väggakvarium av det märket, men då den fyrkantiga och inte det avlånga.
      Tycker att det har ett mycket smart fungerande och relativt lättskött biologfiska filter. Det är ju också lite bredare än övriga väggakvarier (mitt är 15 cm). Sen är det självklart som så att alla väggakvarier i sig är lite svårare att sköta eftersom de är smalare än vanliga akvarium vilket också i kombination med litervolymen gör att de klart begränsar urvalet av fisk som passar i ett sådant.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 January 2008, 21:51.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • SupraEnd
        • January 2008
        • 18

        #4
        Nja, jag är inte ute efter någon reklamkampanj från min sida utan ett snyggt akvarium i vardagsrummet. Pizzerior och kina går jag till för att äta.

        Förstår vad jag läst att akvarium på vägg är svårare att hålla på med. Men vill ha sparsmakat med ett fåtal små fiskar i samt några få växter och vit sand t ex.

        Kommentar

        • SupraEnd
          • January 2008
          • 18

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Jag har ett väggakvarium av det märket, men då den fyrkantiga och inte det avlånga.
          Tycker att det har en mycket smart fungerande och är relativt lättskött eftersom det biologfiska filter är så pass bra. Det är ju också lite bredare än övriga väggakvarier (mitt är 15 cm). Sen är det självklart som så att alla väggakvarier i sig är lite svårare att sköta eftersom de är smalare än vanliga akvarium vilket också i kombination med litervolymen gör att de klart begränsar urvalet av fisk som passar i ett sådant.
          Tack Kjell för dina synpunkter.

          Kommentar

          • ize
            • May 2004
            • 612

            #6
            borde man inte kunna köra lite räkor i ett sånt kar?
            Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

            Amor vincit omnia

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Ursprungligen postat av ize
              borde man inte kunna köra lite räkor i ett sånt kar?
              Det är nog bra tänkt! Low-tech o räkor!
              Såg detta akvarie sist jag var i min zoobutik, det är sååå snyggt!
              Min tanke var däremot att om man satte den i bra höjd att det skulle bli svårt att sköta om vattenbyte o dylikt. (Stege krävs nog)
              Bortser man från det,(och priset) och har en bra vägg att fästa det i, så hade jag utan tvekan skaffat ett.

              Kommentar

              • SupraEnd
                • January 2008
                • 18

                #8
                Någon som vet var man i Stockholmsområdet kan se detta "live" i en zoo/akvarieaffär?

                Kommentar

                • snickar-micke
                  • April 2004
                  • 58

                  #9
                  kolla bromma zoo dom hade ett innan flytten,
                  http://www.zoonen.com/perzoonen/edit...26&gid=1873837

                  mitt lek par i full fart http://www.youtube.com/watch?v=nNnm2Y6v9o8

                  Kommentar

                  • SupraEnd
                    • January 2008
                    • 18

                    #10
                    Dom hade det men dom var inte överflyttade från den förra butiken ännu, enligt hon jag pratade med så skulle den komma över till nya butiken i nästa vecka (v. 4)

                    Tack för tipset!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Det är väl Simontorp som är grossist i Sverige för detta varumärke och de säljer till flera affärer i Stockholmsområdet - du kan söka själv på denna sida http://www.simontorp.se/aterforsalja...ID=5&menuID=44
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Uddaveka
                        • June 2007
                        • 431

                        #12
                        Jag har sett det i min akvariumaffär här, det är jätte coolt!
                        ~Love animals~
                        Kramar Sofia
                        160l, 100l, 54l, 40l

                        Kommentar

                        • Tenkare
                          • May 2005
                          • 2519

                          #13
                          Ursprungligen postat av Anettejt
                          Det är nog bra tänkt! Low-tech o räkor!
                          Såg detta akvarie sist jag var i min zoobutik, det är sååå snyggt!
                          Min tanke var däremot att om man satte den i bra höjd att det skulle bli svårt att sköta om vattenbyte o dylikt. (Stege krävs nog)
                          Bortser man från det,(och priset) och har en bra vägg att fästa det i, så hade jag utan tvekan skaffat ett.
                          Sätter man den ovanför en soffa eller sägngavel (under förutsättning på bra vägg att fästa i.) så hamnar det inte så högt.
                          Nu har jag inget men det väcktes en ide till sovrummet med denna tråden.
                          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                          Min zon Min Tenkare

                          Kommentar

                          • SupraEnd
                            • January 2008
                            • 18

                            #14
                            Uppdatering gällande bilder på akvariet och lite fiskar, är det godkänt?
                            Akvariet är på 60 liter, vitt finkornig sand och några plastkoraller, dock levande grön växt till vänster. Jo en liten plastmanet också







                            http://img168.imageshack.us/img168/1341/mg6875jc9.jpg
                            Senast redigerad av SupraEnd; 02 February 2009, 16:22.

                            Kommentar

                            • HenkeP
                              • January 2009
                              • 886

                              #15
                              Kul med folk som följer upp sina gamla trådar!

                              Snyggt är det iafl.

                              Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...