Pump till 10L kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #16
    Ursprungligen postat av åheim
    johannanas: detta filter gör du lätt själv! bara gå till glasmästarn och köpa två slipade glaslister och lite akvariesilicon sen lit filtematta och den minsta pump du hittar! ett otroligt bra filter och mycket effektivare än ett vanligt innerfilter! kostnad runt 300:-
    http://akvaforum.no/text.cfm?id=1992
    Helt rätt att alltid eftersträva en så stor filtervolym som möjligt, dock är johannanas kar på blott 10 liter och med yngel så borde kanske ett luftdrivet minifilter vara ett utmärkt val förutsatt att det finns en luftpump till övers, annars bör ex en Aqua-Szut fungera ganska bra även om det är en liten skitpump med reglerbart flöde som naturligtvis spricker och går sönder(följde med ett 35 liters akvariepaket min son fick i julklapp för några år sedan)

    Annars är jag helsåld på tanken att bygga in en filtermatta i ett hörn bakom en liten BTN, placera doppvärmaren innanför och låta en eheim 2213 sköta resten från utsidan, fick mig en liten idé till mitt 200 liter ramkar här, försöker på intet sätt stjäla tråden Johannanas, och lycka till.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    Arbetssätt...