12 liters, vad för pump?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gruppy
    • May 2007
    • 67

    12 liters, vad för pump?

    Tänkte skaffa mig ett 12 liters med cirkulationspump. Vad ska jag ha för pump (mha vilken kapacitet ska den ha?).

    OBS. Inga fiskar ska vara i tanken...
    Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.
  • sting
    • September 2007
    • 481

    #2
    vad ska du ha i den då? har du inga fiskar kanske du inte behöver någon pump alls.
    /sting

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Vet inte vart du bor men jag köpte en pump i förre veckan till mitt 12L pumpen var mycket liten och hade ett litet filter, skulle räcka till 11L men den sista litern går ju bort då man har sand sten och så... köpte den iaf på zookompaniet...
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Gruppy
        • May 2007
        • 67

        #4
        Okej! Vad bra! Jag ska ha en samling växter i karet. Ett litet experiment med jordbotten =)
        Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          då behöver du ingen pump... bara något som gör att det bli vågor
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • sting
            • September 2007
            • 481

            #6
            varför skulle man vilja ha vågor i ett växtkar? åker inte koldioxiden ut då?
            /sting

            Kommentar

            • Gruppy
              • May 2007
              • 67

              #7
              Okej, kan ju ställa den nära ett öppet fönster. Blåser alltid här i Göteborg.
              Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

              Kommentar

              • Gruppy
                • May 2007
                • 67

                #8
                Har fått uppfattningen att det inte är så farligt med lite rörelse.
                Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

                Kommentar

                • patriksg
                  • May 2007
                  • 1705

                  #9
                  jag ahr hört att det ska vara lite vågor för att det skulle ge växterna syre... kanske har fel?? bubblorna skulle tydligen inte vara bra för dom.. någon som kan rätta mig? Känner mig inte så säker nu.. :P
                  Mvh Patrik

                  Kommentar

                  • sting
                    • September 2007
                    • 481

                    #10
                    ja jag har ju en fluval2+ i mitt kar *rodnar* men jag tycker inte att det växer något bra i den till sommaren ev. våren så anske jag tar bort jorden och prövar med pmdd istället..

                    Kommentar

                    Arbetssätt...