Fördelar/nackdelar med borrad botten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wieder
    • October 2007
    • 131

    Fördelar/nackdelar med borrad botten?

    Kan någon berätta vad skillnaden egentligen är? Varför skulle man vilja ha borrad botten? Och hur funkar det egentligen, hur får man det tätt? Jag pratar alltså om användning av ytterfilter. Kan man limma igen en borrad botten utan risk för läckage?
  • åheim
    • April 2006
    • 13142

    #2
    rätta mig någon om jag har fel men borrad botten och ett överrinningsrör har man väl om man har en sump under karet och inte om man kör med ytterfilter!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Wieder
      • October 2007
      • 131

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      rätta mig någon om jag har fel men borrad botten och ett överrinningsrör har man väl om man har en sump under karet och inte om man kör med ytterfilter!
      Har sett flera personer som kör med ytterfilter genom borrad botten. Kan man limma igen en redan borrad botten utan risk för läckage?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13142

        #4
        Ursprungligen postat av Wieder
        Har sett flera personer som kör med ytterfilter genom borrad botten. Kan man limma igen en redan borrad botten utan risk för läckage?
        om hålet är stort bör man nog silicona dit en rund bit glas!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Wieder
          • October 2007
          • 131

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          om hålet är stort bör man nog silicona dit en rund bit glas!
          Det kan inte bli några konstiga belastningar på glaset eller så då? Så att det spricker menar jag...

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13142

            #6
            Ursprungligen postat av Wieder
            Har sett flera personer som kör med ytterfilter genom borrad botten
            jag kan inte se någon som helst vits med borrat till ytterfilter... man måste ändå ha utblås och insug i karet och om man hänger rören över kanten eller genom borrade hål i botten har väl ingen betydelse förrutom att man måste borra hål i karet
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Finns dom som har borrat i botten med utsug till filter. Man ser väl mindre av filtret iofs om man nu känner för att ha det så. Klart att det går att limma igen hålet. Ta en glasbit som täcker hålet gott och väl sen avfetta och snåla inte på silikonet. Det måste inte vara en rund glasbit men täcka hålet ordentligt
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Wieder
                • October 2007
                • 131

                #8
                Låter bra, tack för svaren!

                Kommentar

                Arbetssätt...