vilka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HooFNaueR
    • November 2007
    • 142

    #16
    hehe, tilbaks till samtalsämnet xD, ngn som vet ngt om viktoria-flameback? kulfiskar värkar intressanta, har dock inte kunnat läsa om dom pga är inte goldmember medlem "/
    men ja har hört om dom och dom värkar fräna :P

    Kommentar

    • ize
      • May 2004
      • 612

      #17
      Ciklider i allmänhet har ju intressanta lekbeteenden om inte annat. En bunte grävande snäcklekare möblerar ju om karet efter eget tycke, något inte så många andra fiskar gör
      Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

      Amor vincit omnia

      Kommentar

      • HooFNaueR
        • November 2007
        • 142

        #18
        låter fränt ^^

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #19
          Kulfiskar är hur kul (!) som helst, men ska man ha sådana ska nog bara ha dom i akvariet. Dessutom får man ha en snäckodling bredvid, eftersom dom behöver snäckor för att slipa ner tänderna.
          Men snäcklekare från T-sjön är också roliga.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • HooFNaueR
            • November 2007
            • 142

            #20
            jo, kulfisk värkar intressant, de här me bräcksvatten, är de dyrt/jobbigt, måste ja byta pump till de eller händer de ngt me pumpejn om ja vill ha den i vanligt sötvatten igen?
            i zoo affären stog de att kulfisken blir upp till 20 cm stora :S. stämmer de? ja har hört 15 cm, fungerar dom i ett 54L akvarium, bara en fisk då..tror de va en grön kulfisk, de stog bara kulfisk men den gröna är väl vanligast i affärerna, och den va lite grönaktig!

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #21
              Det finns kulfiskar som bara lever i sötvatten. Colomesus asellus har jag för mej att en heter, men den ska ha 200 liter.

              Sedan finns det dvärgkulfisk också..de hade sådana på Södermalms Zoo när jag var där och spanade häromdagen. De heter Carinotetraodon travancoricus, och behöver inte mer än 30 liter. Kanske vore nå't?
              Senast redigerad av Jens A.; 18 December 2007, 21:30.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • HooFNaueR
                • November 2007
                • 142

                #22
                jo de va tänkt me 2 dvärg kulfiskar... :P men dom borde väl kunna beställa hem dom i vilken zoo affär som hälst? :P den på torp i uddevalla är en av dom större också...

                Kommentar

                • Jens A.
                  • March 2007
                  • 5026

                  #23
                  Ursprungligen postat av HooFNaueR
                  jo de va tänkt me 2 dvärg kulfiskar... :P men dom borde väl kunna beställa hem dom i vilken zoo affär som hälst? :P den på torp i uddevalla är en av dom större också...
                  Jodå. T o m Arken kan beställa hem fisk om man vill.
                  Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                  Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                  Kommentar

                  • HooFNaueR
                    • November 2007
                    • 142

                    #24
                    ja ska bara foga om mitt 54 L kar sen ska ja beställa 2 st dvärg kulfiskar (^^,) sen tänkte ja förbereda lite me mat osv, hur ofta behöver man mata dem och äter dom vanligt flingfoder eller frysfoder? ja har hört att dom ska ha mat ngn gång i veckan. och dvärg kulfiskar han inte äta hur stora sniglar som hälst, ja emnar vanliga sniglar blir ju iftast ngn centimeter..

                    Kommentar

                    • Jens A.
                      • March 2007
                      • 5026

                      #25
                      Kolla här: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=89904.

                      Och så finns Puffernet också, jag har länk till dom på min sida.
                      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                      Kommentar

                      • HooFNaueR
                        • November 2007
                        • 142

                        #26
                        tackar

                        Kommentar

                        • Wezzlan
                          • December 2007
                          • 181

                          #27
                          Djurplågeri att han en ensam 15-20 cm kulfisk i ett 54 liters kar. Dessutom ska man minst ha 2 av samma sort ;P
                          **180**160**150**105**54**20**15**

                          Kommentar

                          • Wezzlan
                            • December 2007
                            • 181

                            #28
                            Köp mitt 230 Liters istället Moahahaha
                            **180**160**150**105**54**20**15**

                            Kommentar

                            Arbetssätt...