Transport av akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wieder
    • October 2007
    • 131

Transport av akvarium

Hej! Jag ska transportera ett akvarim idag, akvariumet är 160 liter.. Men hur ska jag transportera hem det? Jag ska åka med det ganska långt i stockholms innerstad, alltså ska jag åka buss och tunnelbana med det. Hur transporterar jag det på bästa sätt? Hade tänk transportera akvariumet med en pirra, men då finns ju risken att det går sönder. Kan man vira in det i ett täcke/filt som skydd? Eller finns det något bättre sätt?

Tacksam för svar!!
    Senast redigerad av Wieder; 14 December 2007, 12:21.
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

stortaxi kanske ?
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Wieder
      • October 2007
      • 131

Njae, det skulle gå på runt 600 kronor och dom pengarna skulle jag gärna spara in.

Kommentar

• nike83
        • November 2005
        • 354

ett 160 liters akvarium går in i baksätet på en standardbil, så fråga en polare!
        Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
        5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

Kommentar

• Wieder
          • October 2007
          • 131

Ursprungligen postat av nike83
          ett 160 liters akvarium går in i baksätet på en standardbil, så fråga en polare!
          Fiskarna är mina enda kompisar
          Jag är 18 år så mina kompisar har inte bil än (de håller däremot på att ta körkort), och mina föräldrar har inte bil de heller.

Kommentar

• MagArne
            • December 2006
            • 424

Wellpapp från kartonger att klä in akvariet med och sen ett spännband runt pirran.
            Eller en filt eller två och en rulle pakettejp att få filtarna att sitta kvar på akvariet.

Kommentar

• Stew
              • July 2004
              • 1736

Bil är ju att rekommendera alltså..
              Ett 160liters blir ganska otympligt och tungt efter ett tag...

Fast har man inte bil så har man inte...

Hade nog valt att ta en vanligt taxi. Det borde inte bli jättedyrt
              540l Malawi
              180l Växt / sällskapskar
              90l odlingskar
              50l odlingskar / karantänskar

Kommentar

• Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

lite scary att dra omkring en så stor låda på stan o buss o tåg när det är så mycket folk ute....särskilt i jultid.....

räcker med en fot på rutan så är det kört....
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Wieder
                  • October 2007
                  • 131

Ursprungligen postat av Kensa
                  lite scary att dra omkring en så stor låda på stan o buss o tåg när det är så mycket folk ute....särskilt i jultid.....

räcker med en fot på rutan så är det kört....
                  Äsch, det är nog inget att oroa sig för, speciellt inte omman vadderar bra... Det jag är mest otrolig för är eventuella vibrationer/gupp i vägen när jag åker buss... Fast å andra sidan är det ju precis lika guppigt om man åker bil samma väg så det borde ju inte vara någon fara. Jag slår in det bra så får det bli som det blir sen, tack för svaren.

Kommentar

Arbetssätt...