JÄTTEBILLIGA Ytterfilter.................i kina !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matlo
    • May 2007
    • 295

    #31
    jag menade inte om du hade smugglat dom :P jag tänkte mer om du kanske hade någon odling eller något så du hade köpt hem extra fiskar som du sedan kan sälja, jag vette tusan!
    Men synd att man inte kunde få hem ett antal fiskar för ett rimligt pris. Menar för dom tigerbarber, så kostar dom iallafall i stan in en zooaffär 20kr st, det var väll typ 0.35kr eller nått sånt du skrev? jag hade köpt alla som var där och sen haft i akvarium i källaren.
    Toppen billig mat!
    Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

    Kommentar

    • Patrik_växjö
      • July 2002
      • 2046

      #32
      Kinaprylarna är väl så billiga eftersom arbetarna inte får nån lön....
      / Patrik /

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #33
        Ursprungligen postat av Patrik_växjö
        Kinaprylarna är väl så billiga eftersom arbetarna inte får nån lön....

        lönerna är låga. normal arbetare i peking kostar med ALLA skatter, sociala
        avgifter, kaffe, lunch (betalas i princip alltid av arbetsgivaren) i runda
        slängar 3000 kr / månad, en ingenjör som är bättre utbildad än en svensk
        ingenjör kostar 4000 när han kommer ut från universitetet.
        motsvarande kostnad i sverige ligger på kanske 60-70,000 / månad.

        (liiiite jobbigt att konkurrera.......)

        vad som är intressant är köpkraften.

        du behöver inte så hög lön för att få ett drägligt liv när exempelvis en
        middag med öl kostar 6 kr på en hyfsad restaurant, vilket innebär
        att en middag hemma skulle kanske kosta 2 kr att tillaga......

        i kina finns det nu lite mer än 135 miljoner kineser som har en köpkraft
        som är högre än genomsnittssvensken......
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • HooFNaueR
          • November 2007
          • 142

          #34
          Åheim: du tyckte inte man skulle ha pumpen nåra cm från vatten ytan, men va väljer man, en trasig pump eller flera 10 tusen i reparation av hus? :P man placerar ju pumpen nåra centimeter från vattnet, då går inte slangarna neråt, utan uppåteller, samma höjd. och när vattennivån är under utblåset så slangar den inte mer... ja tycker de lät som en bra grej ..

          Kommentar

          Arbetssätt...