Juwel high light T5

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jerker_s
    • January 2007
    • 356

    Juwel high light T5

    Någon som vet kvaliteten på dessa lysrör? Hur länge håller dessa bra ljuskvalitet innan man behöver byta ut dem?

    M.v.h. Jerker
    Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

    M.v.h. Jerker
  • jerker_s
    • January 2007
    • 356

    #2
    Ingen som har någon kunskap/erfarenhet av detta..?? Eller åtminstonde hur man kan ta reda på detta..??
    Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

    M.v.h. Jerker

    Kommentar

    • Perrx
      • October 2005
      • 119

      #3
      Är det inte så att de rör som passar till den rampen är någon centimeter längre/kortare än standard? Kan va värt att kolla upp.

      -Per

      Kommentar

      • jerker_s
        • January 2007
        • 356

        #4
        Ah.. först förstod jag inte vad du menade.. Men till slut föll poletten ner.. Kanske ska förtydliga mig, att jag redan har sådana och undrar alltså när det är dags att byta.. Men jag tror oxå att det är nåt sånt.. att det inte funkar med "vanliga"/standardrör i dessa armaturer..
        Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

        M.v.h. Jerker

        Kommentar

        • nelly.trott
          • December 2007
          • 355

          #5
          Ursprungligen postat av jerker_s
          Ah.. först förstod jag inte vad du menade.. Men till slut föll poletten ner.. Kanske ska förtydliga mig, att jag redan har sådana och undrar alltså när det är dags att byta.. Men jag tror oxå att det är nåt sånt.. att det inte funkar med "vanliga"/standardrör i dessa armaturer..

          Vet inte om du har fått svar på din fråga men Juwel rekomenderar bytte av det första röret efter 1½ år och en månad senare nästa rör .
          När du vill att något skall försvinna,
          kan du låta svavelsyra över detta rinna.

          Kommentar

          • jerker_s
            • January 2007
            • 356

            #6
            Ursprungligen postat av nelly.trott
            Vet inte om du har fått svar på din fråga men Juwel rekomenderar bytte av det första röret efter 1½ år och en månad senare nästa rör .
            1,5 år OJ! Det låter ju bra, jag har fått rekomendationer på att byta mellan efter 8- 12 månader... Hmm.. Det beror ju iofs hur många brinntimmar/dygn man kör också.. Men det var en stor skillnad på rekomendationerna tycker jag..
            Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

            M.v.h. Jerker

            Kommentar

            • nelly.trott
              • December 2007
              • 355

              #7
              Ursprungligen postat av jerker_s
              1,5 år OJ! Det låter ju bra, jag har fått rekomendationer på att byta mellan efter 8- 12 månader... Hmm.. Det beror ju iofs hur många brinntimmar/dygn man kör också.. Men det var en stor skillnad på rekomendationerna tycker jag..
              Jag känner igen 8-12 mån på T8 men vad jag fick reda på om juwel är 12 -18 mån / jag kör 10 h dag
              Dock är det helt klart att vill man inte maxa tiden och behålla jämn nivå så helst 8-12 ....

              Man kan göra som de flesta solarier gör byt efter ½ tiden ena röret (spara den ) sen om du byer den andra som har blivit riktigt gammal byter du ut den mot den ½ förbrukade och så kör man hela tiden .

              ( i solarium : rör från topp skall till botten och nya på topp och efter ½ tiden kör man samma uppifrån skall ner och nya upp )
              Senast redigerad av nelly.trott; 29 December 2007, 09:36.
              När du vill att något skall försvinna,
              kan du låta svavelsyra över detta rinna.

              Kommentar

              • jerker_s
                • January 2007
                • 356

                #8
                Ursprungligen postat av nelly.trott
                Jag känner igen 8-12 mån på T8 men vad jag fick reda på om juwel är 12 -18 mån / jag kör 10 h dag
                Dock är det helt klart att vill man inte maxa tiden och behålla jämn nivå så helst 8-12 ....

                Man kan göra som de flesta solarier gör byt efter ½ tiden ena röret (spara den ) sen om du byer den andra som har blivit riktigt gammal byter du ut den mot den ½ förbrukade och så kör man hela tiden .

                ( i solarium : rör från topp skall till botten och nya på topp och efter ½ tiden kör man samma uppifrån skall ner och nya upp )
                Bra tips! Ska göra så sen när jag byter..
                Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

                M.v.h. Jerker

                Kommentar

                Arbetssätt...