doppvärmare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • decaux
    • April 2007
    • 97

    doppvärmare

    har en jäger doppvärmare som jag inte förstår mig på!
    den är markerad från 0.5-9.5 med ett minus vid lägsta och ett plus vid högsta..
    hur funkar den?
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Vrid mot minus för att minska på värmen och mot plus för att öka.
    Skalan är bara en skala, till hjälp för att man skall veta var man är i förhållande till värmarens kapacitet.
    Man måste självfallet ha en termometer också, är det för kallt vrider man upp termostaten lite. Räcker det inte vrider man lite till.
    Hur man gör om det för varmt får du klura ut själv
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • decaux
      • April 2007
      • 97

      #3
      jaså, hehe
      vad drygt att behöva testa sig fram min gamla doppvärmare står det minsann angivet i grader! *muttrar*

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13142

        #4
        nog bra att de skippat gradskalan... många tror att man kan lita på den och har ingen termometer och så kan det bli 30grader fast man ställt den på 26...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • JLi
          • December 2004
          • 773

          #5
          Ursprungligen postat av decaux
          jaså, hehe
          vad drygt att behöva testa sig fram min gamla doppvärmare står det minsann angivet i grader! *muttrar*
          Jag har en doppvärmare utan gradering med endast + och -. Den är väldigt enkel att kalibrera. Om du vill ha 24 grader i vattnet skruvar du termostaten längst till -. Du lägger vatten i en hink och kollar med termometern att det är ca. 23 grader. Lägg i doppvärmaren och skruva uppåt tills den slår på. Om du inte vill ha strömmen påslagen hörs det ett knäpp då den slår på (åtminstone på den modellen som jag har). Sen är det bara att finjustera litet under användningen.
          h. Johan

          Kommentar

          Arbetssätt...