Helglasat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FishBone_
    • May 2007
    • 86

    Helglasat?

    Hej hopp!

    Undrar om ett helglasat akvarium är bra?
    Finns det någon risk för att det spricker eller går sönder på något sätt?

    Den storleken jag tänker på är 375 liter.

    Vad ska man tänka på när man köper ett begagnat akvarium?
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    när du köper begagnat ska du fråga hur gammalt akvariet är, om det varit igång hela tiden och om det är skadat på något sätt.
    Du kan be personen fylla akvariet tills du kmr, så vet du att det inte läcker.
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • FishBone_
      • May 2007
      • 86

      #3
      Tack =)

      Hur är det med helglasade akvarium nu då?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ursprungligen postat av FishBone_
        Finns det någon risk för att det spricker eller går sönder på något sätt?
        Vad ska man tänka på när man köper ett begagnat akvarium?
        Det hoppas jag inte då mitt helglas är på 960 liter .

        Vad du ska tänka på vid köp av begagnat är hur gammalt karet är, silikonet ser fräscht ut, vilka tillbehör och att de funkar, att pumpen är tillräckligt stor för karet, repor i glaset som är störande, hur gamla lysrören samt vad det är för sort samt att lysrampen är OK och helst inget hemmabygge.
        Det finns så mycket att gå igenom, men känns det rätt så är det bara att köra på. Kollar man på tex Blocket så finns det mängder av begagnade akvarium i den storleken, så det är bara att försöka få så bra kar och så mycket för pengarna som möjligt.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • FishBone_
          • May 2007
          • 86

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Det hoppas jag inte då mitt helglas är på 960 liter .

          Vad du ska tänka på vid köp av begagnat är hur gammalt karet är, silikonet ser fräscht ut, vilka tillbehör och att de funkar, att pumpen är tillräckligt stor för karet, repor i glaset som är störande, hur gamla lysrören samt vad det är för sort samt att lysrampen är OK och helst inget hemmabygge.
          Det finns så mycket att gå igenom, men känns det rätt så är det bara att köra på. Kollar man på tex Blocket så finns det mängder av begagnade akvarium i den storleken, så det är bara att försöka få så bra kar och så mycket för pengarna som möjligt.

          He he, ja det vore ju skoj om det sprack (eller inte). =P

          Hur stor pump bör man ha?
          Vad är ett ytterfilter.. ?

          Ja, jag bor på blocket just nu =P

          Hittade en tjej som faktiskt ville byta sitt 375 mot ett mellan 100-200 liter. Och mitt är ju på 152 ;P
          Perfekt =)

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            #6
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Då är det bara att spana in det karet för ett sådant läge kommer inte åter. Sedan om det är något som inte är på topp, tex pump eller liknande så kan du köpa det efteråt, då du ändå inte behöver lägga något mellan. Tycker det låter som en bra affär!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...