Håller det på att gå sönder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mano
    • May 2007
    • 30

    Håller det på att gå sönder?

    Hej, jag har ett aluminiumramsakvarie med måtten 75*35*35 [cm]. Akvariet bågnar ut av vattnets tryck så pass mycket att det är 35,5 cm mitt på, bör jag vara orolig?

    Jag kan utan svårighet trycka ihop det dom 5 mm som det bågnar bara genom att ta tag framtill och baktill och trycka ihop.

    Akvariet har ingen "mittregel".
    Mano
  • åheim
    • April 2006
    • 13142

    #2
    no worry! akvarier är alltid lite elastiska....
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Då är nog risken att det går sönder större om du går och "klämmer" på det. Har ca 400L helglas utan mittstag eller stag över huvudtaget på någon ledd som nog är över 15år. Har inte kollat hur dom buktar iofs.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • mano
        • May 2007
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av eriahl
        Då är nog risken att det går sönder större om du går och "klämmer" på det. Har ca 400L helglas utan mittstag eller stag över huvudtaget på någon ledd som nog är över 15år. Har inte kollat hur dom buktar iofs.
        Nej det är inga stag över huvudtaget på mitt heller, det som oroar mig är att man ser med blotta ögat hur det buktar ut om man tittar uppifrån. Därför testade jag att mäta hur mycket det igentligen var.

        Har bara klämt ihop det en gång direkt när jag såg det. Det här akvariet är nog över 10 år iaf.
        Mano

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          ingen fara.. såpass litet kar...
          men konstigt att det saknar mittstag..
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            75---35 det är väl ett 100 liters eller lite större kanske dem flesta har mittstag så det verkar konstigt har ett med dem måtten hemma och det har inte mittstag riktigt dem måtten har det inte någon cm kortare
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            Arbetssätt...