Strilrör till Eheim 2252?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ize
    • May 2004
    • 612

    Strilrör till Eheim 2252?

    Nu sliter jag snart mitt hår..

    Jag är på jakt efter något som kan minska stormen i mitt 250 l utan att förstöra ytcirkulationen, gärna en med kulled eller liknande så man kan variera strömmen. Typ som tredje bilden här: http://www.eheim.de/eheim/inhalte/in...ail_27712_ehen alternativt något som bara strilar ner i ytan.

    Eftersom jag har köpt både pump och akvarie begagnat så har jag bara själva pumpen med två filterkammare (fyllda med ett blått filtermedia), inga andra accessoarer/roligheter.

    Vart hittar jag en svensk/engelsk site/affär som säljer dessa strilrör/"utblås-fördelarrör" till ovanstående pump? Jag har hittat en tysk sida, men tyvärr är mina tyskakunskaper ickeexisterande så jag skulle liksom inte veta vad jag beställde.
    Senast redigerad av ize; 10 May 2007, 08:26.
    Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

    Amor vincit omnia
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Kan väl vilken affär som helst beställa hem ett vanligt strilrör som passar. Sen ha utblåset riktat mot rutan i vilken vinkel du vill
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • ize
      • May 2004
      • 612

      #3
      duh! *slår mig för pannan* Ja såklart! Ibland behöver man få det solklara utpekat för sig.. Tack!

      Ska till Hornbach idag för att inventera växtbeståndet så jag får fråga om de kan hämta hem ett åt mig..
      Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

      Amor vincit omnia

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        och en bit slang om du inte har det för att sätta mellan pumpen och strilröret.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ize
          • May 2004
          • 612

          #5
          men? .. enligt bilden kunde man stoppa in kulleden direkt in i pumpen? Eller ser jag fel? Vilken slangdimension ska man ta då isf? Kommer en ren slang utan kopplingar öht sitta kvar?

          Många frågor blir det... tack för svaren
          Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

          Amor vincit omnia

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Du har ett rör som passar utblåset och som man kopplar på en slang som följer med pumpen vid köpet. Det finns nog även en diffusor för syre om man vill ha, men ta inte den.
            Någon kulled vet jag inte vad det är, men det verkar vara ett tillbehör man kan köpa till.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • ize
              • May 2004
              • 612

              #7
              aha.. nåja, får ändå åka till Herkules imorgon (oh så tråkigt.. ) för Hornbach kunde inte ta hem nått som passade.. (för långa hanteringstider och för liten beställning .

              Däremot kan jag passa på att rekommendera torsdagar för inköp av växter på Hornbach. Jag skulle bara ha lite hemiantus hade jag tänkt.. resultatet blev en rejäl tuva av det och två ordentliga tuvor nålgräs. Förra gången jag köpte hos dem fick jag krukor med hälften så mycket i.... men så var det en söndag också..
              Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

              Amor vincit omnia

              Kommentar

              Arbetssätt...