Akvarium utomhus!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinneaHYLK
    • October 2006
    • 206

    #31
    Du nämnde något om en isolerad bod? Där vore det väl perfekt att ha det..

    annars är väl kanske alternativet att sälja det för att skaffa en 100-litrare som får bo i ditt rum..

    Kommentar

    • taxidermy
      • January 2007
      • 298

      #32
      Känns taskigt att sälja det, fick det gratis av en kille som ringde på min "köpa akvarium"-annons. Vad skulle han säga om han såg min annons i tidningen?

      Okej Ska kolla vad det är för temperatur därinne, sen får vi se

      Kommentar

      • polysperma
        • January 2007
        • 550

        #33
        sälj det å köp ett mindre som *harkel* går in genom dörren
        vattenskador är ngt man får räkna med och tror man kan ta en tillägsförsäkring på hemförsäkringen för "drulle grejer", säg till dina päron att kolla upp det..... inte så många kr dyrare i månaden.
        tror vi bet 30kr extra för en sån och självrisken är på 1000kr om olyckan är framme, är inte heller så ofta ett kar smäller så det forsar utan ofta så små läcker det... iaf försöker jag intala mej det min stora fasa om det går sönder å allt forsar ut på golvet....... stakars mina fiskpinnar isf
        Även den bästa akvarist kan fela

        Kommentar

        • Xul
          • January 2007
          • 709

          #34
          Nej

          Det kommer inte att bottenfrysa, Köp en bottenvärme slinga

          Jag har en på 15 W från rena (180 l) runt 0,1 w per L och den kostade typ 200 kr

          Vad jag minns fanns den på 25 och 100 W också

          Så 2 st 100 W i sanden (eller 1) + 1-2 300 w doppvärmare bord göra susen

          Jag tror du bör ha 1 w per liter om du har det såpass kallt men 100 w i botten skall du absolut ha om det är frostgrader (cirkulationen är lägre i gruset tyvärr, nödvändigt med bottenslinga)

          Kommentar

          • taxidermy
            • January 2007
            • 298

            #35
            Okej, då vet jag hur jag ska göra

            Fast jag kommer vänta med det tills senare när jag har råd. Jag kommer nog att köpa ett mindre akvarium att ha inomhus istället

            Kommentar

            • Sacrium
              • February 2004
              • 672

              #36
              Skulle vara extremt rangliga golv om det inte skulle palla 540 liter.
              Har rätt taskiga golv hemma och akvarier på 720 liter utan problem.
              Beträffande dina föräldrars nojja för vattenskador så kan man väl till viss del förstå. Men gör en motbevisning. Sätt akvariet i nåt förråd eller tvättstuga eller liknande och ha det vattenfyllt i en vecka. Läcker det inte då så bör du nog klara dig också. Och om du ser till att det sedan står i lod och använder frigolit i botten på det när du kör igång så bör du nog kunna sova lugnt.
              http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

              Kommentar

              Arbetssätt...