Innerfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Connyboy
    • August 2006
    • 80

    Innerfilter

    Letar efter ett substitut till min otroligt högljudda cirkulationspump och tänkte då att man kan stoppa in ett ytterligare innerfilter som cirkulationspump.

    Nu står jag i valet och kvalet mellan;
    Eheim 2210 Aquaball


    Eheim 2212 Aquaball

    function FormValidation() { if(document.getElementById('product_avail')) if(document.getElementById('product_avail').value == 0) { alert("OUT OF STOCK"); return false; } return true; }*
    Fluval 4 plus


    Vilket tror/vet ni är tystast? Är Eheim filtrena bättre än fluval? Vilket hade ni valt? (Ljudnivå prioriteras före filterförmåga...)
  • Daniel_N
    • April 2006
    • 573

    #2
    Hur stort kar har du? Det är ju avgörande för vilken storlek på filtret du ska ha.

    Förövrigt får du bereda dig på en anstormning av Eheim-ogillare som kommer övertala dig att köpa Fluval

    Kommentar

    • peter_m_jonsson
      • April 2006
      • 451

      #3
      När det gäller ytterfilter tycker jag att det verkar vara mest Fluval ägare som klagar på ljudnivån, innerfilter vet jag inte hur dom är.
      Sen kan jag tänka mig att monteringen är kritisk när det gäller innerfilter. Ligger någon del mot glaset kommer det att funka som en högtalare.

      Kommentar

      • DreamMaster
        • January 2007
        • 114

        #4
        Jag kör med fluval ytterfilter och tycker det funkar fint och tyst är den oxå
        175 Liter Akvastabil (55 x 45 x 70cm)
        250 Liter Akvastabil (100 x 50 x 50cm)
        23 Liter Fluval Edge

        Kommentar

        • Mosaik
          • January 2007
          • 101

          #5
          Min erfarenhet är att Fluval innerfilter är väldigt tysta (och filtrerar bra).

          Mvh
          Mattias
          Sydostasiatiskt sakta cirkulerande med massor
          av växter samt en del labyrintfiskar och barber.

          Kommentar

          • Connyboy
            • August 2006
            • 80

            #6
            Jag har ett 300l kar med ett Eheim professional II redan.

            Men detta skall bara vara för att ersätta en cirkulationspump. Ett fluval II eller III får det bli pga av det estetiska.

            Kommentar

            • Karon
              • January 2002
              • 3170

              #7
              De nyare Aquaball-filtren lär vara bättre än de tidagare versionerna som många lär ha haft problem med.
              Själv har jag inte haft någon av dem, bara Fluval 1, 2+ & 3 och alla har jag varit nöjd med.
              Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

              Kommentar

              Arbetssätt...