Eheim 2224 - frågor...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joel_N
    • March 2004
    • 283

    Eheim 2224 - frågor...

    Hej. Har precis köpt ett 275-liters och medföljande lysramp och filter - ett Eheim 2224 Professional.

    När jag tittade på konstruktionen såg jag att den lilla propellerns magnetrör var av på mitten. Ska den bytas eller funkar det i alla fall? Bitarna är inte isär.

    Sen hittade jag en liten vit tub med texten "Eheim Vaseline" på. Vad är det?

    Tacksam för svar.
    Den som inte frågar får ingenting veta.
  • åheim
    • April 2006
    • 13132

    #2
    är impellern av så ska du inte starta filtret för då kan du skada filtret! vaselinet ska du smörja på gummipackningarna så dem håller sig mjuka så filtret inte läcker! går precis lika bra med klöver vaseline.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Karon
      • January 2002
      • 3170

      #3
      Är det själva magneten som är av, eller är det impellern (propellern) som kan vridas lite fram och tillbaka ?
      Har aldrig hört talas om en magnet som gått av.
      Om det är så att det är impellern som kan vridas lite medan man håller fast magneten är det helt i sin ordning, så är det på alla rotorer/magneter/impellrar som jag kunnat kolla och som jag har klart minne av hur de sett ut.
      Var försiktig med axeln när du grejar med filtret, den är hård och spröd och bryts lätt om man är oförsiktig.
      Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

      Kommentar

      Arbetssätt...