Ljudnivå på ytterfilter, Fluval 405

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Treo
    • January 2007
    • 10

    Ljudnivå på ytterfilter, Fluval 405

    Jag har ett Rena xp3 som är knäpptyst. Här är dock Fluval bra mycket billigare så 405'an är ett bra alternativ för nano-saltet jag tänkte dra igång.

    Någon som har erfarenhet av Fluval 405 när det gäller framförallt ljudnivån? Utgår från att de är likvärdiga flåsmässigt.

    Inga predikningar om Eheim please
    Pengarna jag har lagt på akvarium senaste månaden är inte frisk så måste pressa lite.
  • åheim
    • April 2006
    • 13132

    #2
    ja det här med ljudnivåer är ett problem jag tycker tillverkaren skulle vara tvungna att uppge hur många decibel filtret avger och överstiger filtret det så kan man upphäva köpet. för har man köpt ett och kopplat in och det låter som ett tröskverk så är det väldigt svårt att ha det som grund till att få pengarna tillbaka....
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • *Ulrica*
      • June 2006
      • 682

      #3
      Har visserligen inget 405 men väl ett 305 och det låter mindre än min dator (som visserligen står cabbad men ändå...)

      Kommentar

      • Treo
        • January 2007
        • 10

        #4
        Tack för det

        Kommentar

        • Treo
          • January 2007
          • 10

          #5
          Blev ett 405 för övrigt.

          Låter inte mycket alls och det virvlar till det ganska fint i 80 liter

          Kommentar

          • *Ulrica*
            • June 2006
            • 682

            #6
            80 liter? Inte konstigt att det blåser!

            Varför har du ett Fluval 405 till ett 80-literskar? Det pumpar 1300 liter i timmen och rekommenderas för akvarium på 400 liter!

            Kommentar

            • Treo
              • January 2007
              • 10

              #7
              Det skall bli ett litet nano revkar.

              Precis lagt i lite levande sten så nu skall det stå och "gotta in" sig ett tag.

              Kommentar

              Arbetssätt...