Blött på golvet !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dalarna
    • February 2003
    • 21

    Blött på golvet !!!

    Hjälp! I morse upptäckte jag att det var blött på golvet där akvariet står. PANIK! Fram med slang och började tömma karet (375).
    Karet (helglas) ställdes in för två veckor sedan. Står på hel akvariemöbel med underskåp och hel skiva + en 10mm poronyl skiva som underlag. Det visar sig att botten 8mm spruckit från framkant till bakkant. Kan det ha blivit en ev. skada under transporten tro? Karet har tidigare stått på annat ställe, och varit igång under ett flertal år, utan problem. En bekant som avlidit för två veckor sedan, och där hans syster ville att jag skulle köpa allt i akvarieväg, 3 kar pumpar, foder, fiskar, mm mm. Vi bytte fiskar och växter samt idér med varandra under många år. Ledsamt att mista en kompis.
    Skall jag skära lös hela botten 1500 x 500, och lägga in en ny ? Eller limma dit en hel glasskiva (6mm) på den gamla? Hur stor limspalt bör det vara? Lämligt lim? På botten har endast grus samt några skifferstenar legat. Inga stenar har blivit rörda och inga slag på karet har skett. Vad har hänt! Har golvet ev. varit ojämt ?
    Har tidigare haft ett 250 på samma plats utan problem, fast med en annan typ av akvariebänk. Vill inte ge upp utan fortsätta med en mycket trevlig hobby.
    Tacksam för svar...
    Mvh
    /Stig i Vansbro

  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    #2
    En liten tanke som slog mig är att det kanske var kallt när ni transporterade karet och omställningen från minusgrader ute till plusgrader inne fick glaset att spricka? För snabb temt.omställning så att säga. Som när dricksglas som diskats i varmtvatten spricker när man tar dem med en kall hand..

    Vet inte om det kan vara så men en tanke är det ju..

    / Patrik /
    / Patrik /

    Kommentar

    • jose
      • February 2003
      • 11

      #3
      för modligen har ite karet varit rak aväde du vatten passare . jag skule för modigen limat et nyt glas över den gammla

      vivastar
      vivastar

      Kommentar

      Arbetssätt...