Belysning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Audion
    • December 2006
    • 205

    Belysning

    Hejsan. Undrar om belysningen jag har e för stark? har 2 110cm 36w lysrör till en 200liters pöl med diverse invånare och växter i.
    Funderar även på om det går att använda Neon på natten/dagen eller nått? Har nämligen lite sån skit liggandes sedan bilstyling åldern
  • darkside
    • November 2003
    • 165

    #2
    0,36W (72/200) per liter är inte överdrivet mycket. Ska du ha mycket ljuskrävande växter så är det snarare i underkant.

    Kommentar

    • Piscator
      • August 2006
      • 735

      #3
      Neon?
      Hälsningar, Tomas!
      "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        om du menar neon i bemärkelsen blacklight så är det ingen idé... det lyser bara upp partiklarna i vattnet på ett dassigt/grönslemmigt sätt...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Audion
          • December 2006
          • 205

          #5
          Ursprungligen postat av Vandal
          om du menar neon i bemärkelsen blacklight så är det ingen idé... det lyser bara upp partiklarna i vattnet på ett dassigt/grönslemmigt sätt...
          Nej det e grönt neon Som en gång i tiden varit under bilen
          Och angående ljus styrkan så undrade jag mest för att veta hur mycket fiskarna klarar av? Nu då jag har 2x36 så e det en av Praktbotiorna som lägger sig mellan bladen på en av växterna. Vet inte om det e att han/hon e ljusskygg eller bara knäpp

          Kommentar

          • Skiren
            • December 2005
            • 749

            #6
            praktbotior är väl mest natt aktiva (iaf) hos mej. Men ja har för mig att ja läst det med. Så om du saknar bra gömställen där han kan vila så kan det förklara hans beteende. om han är ensam praktbotia kan han också gömma sig
            http://skiren.blogspot.com

            Kommentar

            • Audion
              • December 2006
              • 205

              #7
              Ursprungligen postat av Skiren
              praktbotior är väl mest natt aktiva (iaf) hos mej. Men ja har för mig att ja läst det med. Så om du saknar bra gömställen där han kan vila så kan det förklara hans beteende. om han är ensam praktbotia kan han också gömma sig
              Ha ha... Då e han nog bara knäpp Finns grottor och många kompisar
              Men går det att använda grönt neonljus på natten eller blir fiskarna knäppa då?

              Kommentar

              • He-Man
                • August 2006
                • 191

                #8
                finns ingen anledning att ha grönt neonljus på natten....snacka om att stressa firrarna.
                min zoon
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1001459

                Kommentar

                • Audion
                  • December 2006
                  • 205

                  #9
                  Ursprungligen postat av He-Man
                  finns ingen anledning att ha grönt neonljus på natten....snacka om att stressa firrarna.
                  Bra nu fick jag ett svar på det iaf Blir de stressade av det violetta oxå (Moon-light)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...