Aquamedic T5 Sunbeam

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

Aquamedic T5 Sunbeam

Jag skulle vilja se hur den ser ut snett uppifrån och hur den gör sig i rummet som helhet hängande över ett akvarium.

Alla bilder på nätet är snett underifrån ganska nära.

Är det någon som trycker på sådana bilder eller kan tänka sig att ta några bilder på sin burk så man ser armaturen från lite olika vinklar och avstånd skulle jag bli väldigt tacksam.
    http://www.defblog.se
  • Redbullen
    • April 2005
    • 1129

Ursprungligen postat av defdac
    Jag skulle vilja se hur den ser ut snett uppifrån och hur den gör sig i rummet som helhet hängande över ett akvarium.

Alla bilder på nätet är snett underifrån ganska nära.

Är det någon som trycker på sådana bilder eller kan tänka sig att ta några bilder på sin burk så man ser armaturen från lite olika vinklar och avstånd skulle jag bli väldigt tacksam.
    Har en sådan 90cm ramp...

Kan knäppa några kort och lägga upp här..

//Peter

Kommentar

• Redbullen
      • April 2005
      • 1129

Här kommer lite bilder, dock tagna med telefon så kvaliteten är sådär

//Peter

Kommentar

• defdac
        • January 2002
        • 12751

Underbart Peter! Är du nöjd med den i övrigt? Jag har eventuelt tänkt att ha 2x24-armaturen över 60-70 liter. Funderar på om det blir för lite(!) då det verkar krävas betydligt mer kräm över små akvarier jämfört med större. Ja såg dock på en lista på APC att det rekommenderas just 2x24 watt över 60 liter:
        Since the watts per gallon rule seems be somewhat inaccurate in today's market of Compact Fluorescent (CF) Lighting, T5HO bulbs, Metal Halides, etc. Can we devise another way to tabulate the minimal threshold of lighting for a planted aquarium with the capabilities to grow most stem, keep a...

Jag tycker den listan känns väldigt rätt med den erfarenhet jag har.

Kommentar

• Redbullen
          • April 2005
          • 1129

Jag är nöjd med den, tycker den är stilren och smidig.
          Reflektorerna kan man vrida på om man vill tex ha mer ljus längre bak i karet eller fram eller i mitten..

Jag kör med ett 39W rör Coralstar och ett White 10000K, så det rä ett starkt sken, mer än jag trodde
          Hade rampen lite lågt innan och cryptorynen fullständigt sprutade ur sej bubblor så jag höjde den en aning och det lugnade ner sej.

Mitt kar är 35cm högt så det blir rätt hårt ljus liksom...men ja 2*39W i 157 liter är en del, typ 0,5w/l om jag inte räknar helt fel

Annars mycket nöjd för övrigt, nästa T5 ramp blir en likadan, den är lätt men ändå robust.

Vill du ha mer detajlbilder så skriv vad du vill ha på bild så fixar jag det

//Peter

Kommentar

• defdac
            • January 2002
            • 12751

Woho! Perfekt. Det där var stiligt. Då behöver jag bara fixa ställning att hänga armaturen i om jag vill kunna rulla runt akvarierna i rummet.

Kommentar

• Redbullen
              • April 2005
              • 1129

Skulle bli ballt....

//Peter

Kommentar

• Sacrium
                • February 2004
                • 672

Såg riktigt läckert ut!
                Vet att frågan har kommit upp en miljard gånger men vad är den största skillnaden mellan vanliga lysrör och t5?
                http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

Kommentar

• heeke
                  • April 2003
                  • 5033

Mindre (både kortare och smalare) rör med mer effekt.
                  Sen är det alltid HF-don till T5 rör. Inget unikt eftersom T8 rör också går att köra med HF-don.
                  heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

Arbetssätt...