Fluval 1+ som knastrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CBR
    • January 2005
    • 292

    Fluval 1+ som knastrar

    Har köpt en fluval 1+ som är lite konstig. Om jag håller den mitt i akvariet så låter den nästintill ingenting, men så fort den närmar sig en ruta börjar den knastra. Jag har sedan tidigare en fluval 2+ och den är nästan helt tyst, jag har aldrig upplevt något sådant med den.

    Jag har sattit ihop den under vatten och skakat ut all luft otaliga gånger, men utan resultat. Den går tystare med bara motordelen, men den låter mer nära rutan än annars och så fort jag sätter på "filterdelen" börjar den låta.

    Någon som har erfarenheter utav detta?
    The Zone
  • Vinter
    • August 2006
    • 248

    #2
    Har ett litet filter i mitt 19 liters kar som låter nåt så otroligt när det sitter på sidan av karet. Men satt jag det på en rot en bit ut i mitten så lät det mindre.
    Jag kom fram till att det var vibrationerna som gjorde att det lät när det kom för nära en glasvägg.
    Vet inte om det är samma problem med ditt men...
    19L Räkor
    63L
    240L under uppstart

    Kommentar

    • CBR
      • January 2005
      • 292

      #3
      Ursprungligen postat av Vinter
      Har ett litet filter i mitt 19 liters kar som låter nåt så otroligt när det sitter på sidan av karet. Men satt jag det på en rot en bit ut i mitten så lät det mindre.
      Jag kom fram till att det var vibrationerna som gjorde att det lät när det kom för nära en glasvägg.
      Vet inte om det är samma problem med ditt men...
      Precis samma sak för mig, köpte en 2+ istället som är helt tyst.
      The Zone

      Kommentar

      • Vinter
        • August 2006
        • 248

        #4
        Har ett Fluval 2+ till mitt 63 liters nu. Och det låter det med kan jag säga. Det var tyst i början men nu måste hela tiden öka effekten annars så knastrar och låter det med. Snart måste jag ha full effekt...frågan är vad man gör när det börja låta då o jag inte kan höja mer.

        Nån som har haft samma problem men lyckats få tyst på den??
        19L Räkor
        63L
        240L under uppstart

        Kommentar

        Arbetssätt...