Blir aldrig nöjd. Tips behövs!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qharma
    • September 2006
    • 71

    Blir aldrig nöjd. Tips behövs!

    Har ett litet akvarium ett 57 l och det är så tråkigt.. Vet inte hur ja ska göra för att det ska bli snyggt.. Har guppys och algätare i det så det är inte så mycket fisk..Gammal vanlig tråkig sand och tre små växter.. Nån som har nått bra tips.. Känns itne som man kan göra så mycket kul eftersom det är så litet..
    Har ni bilder på era små visa gärna dom?
    Funderar på att byta sand men det är ju itne så smidigt...
    Köpa fler växter men då får dom ju knappt plats..
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Qharma: Jag har också ett 57 liters, 1.5 veckor har det varit igång. Har också guppy samt räkor och grodor. Satte i en afrikansk, rätt stor rot med ihåligheter och av grottyp. Har ingen "tråkig" sand utan en vacker rådasand i färgerna vit/svart/röd samt stenar i bl a granit som jag byggt upp berg av. Växterna prövar jag mig fram till just nu men jag anser att mitt akvarium, trots nybörjartrevanden, är riktigt fint. Speciellt nu då roten slutat avsöndra sina mineraler och vattnet är klart. Ett akvarium behöver inte vara enormt för att vara vackert.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13132

      #3
      ta och stoppa i lite mindre modell av rötter och stenar så blir det inte botten så platt... sen finns det växter som inte blir så stora som du kan plantera omkring rötterna o stenarna och så finns anubias växten som du binder med fiskelina på nån rot eller sten som den sedan växer fast på... titta även runt lite för att få ideer!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Liinda
        • January 2007
        • 177

        #4
        Jag har ett 54 l akvarium, här är en bild på hur det ser ut. Fast fiskarna har gömt sig =)

        // Djurgalningen

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Jag skulle gjort om det till ett snäcklekarkar
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Malinitzi
            • December 2006
            • 2088

            #6
            Liinda: Snyggt, nästan som mitt utom min stora brunsvarta rot då. Sen kan man ju placera om inredningen ifall man hittar nya saker efter hand. Speciellt stenar är kul att variera.

            Kommentar

            Arbetssätt...