Juwel lido 120, synpunkter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bulaan
    • June 2005
    • 208

    Juwel lido 120, synpunkter?

    Hej, har blivit lite sugen på ett Juwl Lido 120l (eller hur stort det nu är..).
    Tanken var från början att jag skulle köpa ett 720liters kar nu när vi ska flytta i mars, men har märkt att hur jag än gör får det inte plats..

    Så nu har jag ändrat mig pga. att jag såg ett Juwel Lido när jag var på stan,
    och tyckte det var så snyggt!

    Någon som har synpunkter på formen?
    (Jag är ganska lång så jag tror jag kommer nå ner ganska bra till botten iaf..)
    Hållbart att ha det högre än brett/djupt?
    Något annat negativt? Annars är det ju bara en smaksak.

    Har haft Juwel förut så vet hur kvaliteten är..

    MVH
    Pics @: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=470676
  • janne63
    • August 2006
    • 294

    #2
    Jag har ett Juwel Lido 120 sen ett par månader tillbaka. Fastnade för att det var så snyggt och för att jag hade en vägg där det passade perfekt.

    Inga problem för mig att nå ner till botten i alla fall. Har inte märkt några nackdelar med måtten än heller, tycker det ser riktigt snyggt ut. Man ska väl se till så man inte bara har bottenorienterade fiskar bara.

    Kommentar

    • Bulaan
      • June 2005
      • 208

      #3
      Har också en vägg det passar perfekt vid!
      Okej, då är det bara köpa utan dåligt samvete..

      Tycker också det är skitsnyggt, hade dock sett fram emot ett 300++..
      Men den planen har spruckit ändå så då köper jag hellre ett snyggt kar som passar bra i rummet..
      Pics @: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=470676

      Kommentar

      • janne63
        • August 2006
        • 294

        #4
        Ja, jag är jättenöjd med mitt. Lycka till.

        Kommentar

        • Bulaan
          • June 2005
          • 208

          #5
          Inga problem med konstruktionen? känns ostabilt när det är så högt?

          Kommer ihåg att min möbel svajade lite när man gick förbi det..
          värre med denna? Juwelmöblerna kan jag inte påstå är de bästa tyvärr..

          MVH
          Pics @: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=470676

          Kommentar

          • janne63
            • August 2006
            • 294

            #6
            Nej, det står på samma typ av brädgolv som alla mina kar och känns hur stabilt som helst. Däremot går det inte att justera höjden på benen.

            Det enda man skulle kunna klaga på är dörren till skåpet som förutsätter att det finns ett hyllplan vilket dörren kan stanna mot (vilket jag tagit bort för att få plats med ett ytterfilter, innerfiltret monterade jag bort). Egentligen tycker jag att Juwels innerfilter är bra men jag hade ett ytterfilter över och tänkte att då kan jag ju lika gärna använda det och spara lite plats inuti karet.

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              Ursprungligen postat av janne63
              Nej, det står på samma typ av brädgolv som alla mina kar och känns hur stabilt som helst. Däremot går det inte att justera höjden på benen.

              Det enda man skulle kunna klaga på är dörren till skåpet som förutsätter att det finns ett hyllplan vilket dörren kan stanna mot (vilket jag tagit bort för att få plats med ett ytterfilter, innerfiltret monterade jag bort). Egentligen tycker jag att Juwels innerfilter är bra men jag hade ett ytterfilter över och tänkte att då kan jag ju lika gärna använda det och spara lite plats inuti karet.
              får jag föreslå att du spikar fast en spik eller liknande i toppen på insidan av skåpet, som dörren kan stanna emot..
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • janne63
                • August 2006
                • 294

                #8
                Ursprungligen postat av MagicFingers
                får jag föreslå att du spikar fast en spik eller liknande i toppen på insidan av skåpet, som dörren kan stanna emot..
                Funderade på det ett tag men sedan ställde jag ytterfiltret så pass långt ut att det stoppar istället.

                Kommentar

                Arbetssätt...