Fyller "tassarna" på Juwels bänkar någon funktion?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Fyller "tassarna" på Juwels bänkar någon funktion?

    Är "tassarna" på Juwels bänkar bara till för dekoration eller fyller de någon praktisk funktion? När vi köpte vårt trigon 350 begagnat var dessa små plastgrejer delvis trasiga så nu står akvariet på en extra skiva istället.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Vet inte exakt om de är som på AquaEls fötter. De kan nämligen justeras så man kan loda akvariet rakt.

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #3
      Nej, bara det att de är fötter.
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Juwels fötter är inte justerbara för att få akvariet i lod, de är just bara fötter som Oscar skriver. Vi satte hockeypuckar under ett av våra juwelkar där fötterna saknades (=begagnatköp) för att undvika att skada bänken ifall man t ex skulle glömma slangen i karet vid vattenbyte eller på annat sätt slabba med vattnet. På så sätt så finns det lite luft under bänken för oåtkomligt vatten att åtminstonde lufttorka om du förstår min tanke (lite sent när detta inlägget skrivs...)
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Jag förstår precis din tanke Det är ju en fördel om man kan torka vattnet lätt...
          Sitter i grubblerier lite då vi planerar att eventuellt köpa ett Juwel Lido att ha istället för det vi har på köksbordet (tar utrymme och det är svårt att slipa om med ett 100 liters ovanpå...) men akvariebänkens fossingar gör att det kommer lite för högt upp och täcker över en del av en strömbrytare... Utan går det bra.
          Jag tror att det blir ett nytt akvarium ändå... man försöker ju åtminstone i möjligaste mån att låta bli att hälla vatten överallt...
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ställ karet 5 cm från väggen så kommer du åt strömbrytaren ändå, och du kan även dra sladdar bakom karet om det skulle behövas. Jag har själv ställt ett kar för nära väggen en gång och gör aldrig om det då jag fick tömma det och flytta fram det, för slangarna till ytterfilteret fick inte plats mellan kar och vägg.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Flundran
              • October 2006
              • 74

              #7
              jag funderade också på att köpa ett juwel lido, främst för att ha räker i men när jag åkte till djuraffären så avråde dom att jag skulle köpa ett och kom med en massa negativt om lido akvariets form m.m ....så jag struntade i det

              Kommentar

              • Bulaan
                • June 2005
                • 208

                #8
                Jag stoppade möbeltassar på mitt juwel rio 240..
                funkade bra! även fast man spillde mycket vatten så blev det ingenting
                (har sålt det så jag vet).

                Möbeltassar är också bra för att inte skada möbeln eller golvet..
                Pics @: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=470676

                Kommentar

                Arbetssätt...