Termostatvärmare för ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke M
    • December 2006
    • 44

    Termostatvärmare för ytterfilter?

    Hydor har en 300w värmare som kopplas på slangen till ytterfiltret. Någon som provat? Tar den ner flödet från filtret märkbart?
    Skulle vara en smidig lösning för mig om det fungerar bra, dessutom lär väl värmen fördela sig perfekt i karet med inlopp på ena änden och utlopp på andra.

    Mvh micke
  • Kumlazoo
    • December 2006
    • 7

    #2
    Har en Hydor ETH-300 som har varit kopplad på en cirkulationspump och det har funkat bra. Ska koppla den på ett filter inom en snar framtid, kan tala om hur det funkar när jag kört den ett tag. Värmer gör den iallafall, enligt min mening minst lika bra som en doppvärmare.

    Kommentar

    • Micke M
      • December 2006
      • 44

      #3
      Låter bra, vill ju ha så lite "skit" som möjligt i akvariet så det verkar ju helt klart vara en smidig lösning för uppvärmningen. Men som sagt, är lite rädd att den "stryper" ytterfiltret för mycket.

      Kommentar

      • Kumlazoo
        • December 2006
        • 7

        #4
        Kopplade in en Uni Max 250 igår på slangvärmaren, och det var ingen större skillnad på flödet med eller utan slangvärmaren.
        Har iofs inte haft den så länge men jag är nöjd med både flödet och hur den värmer. Så du kan nog lugnt köpa en sån.
        Får väl hoppas bara att det är hyfsad kvalitet på den så att den inte pajar, har inte någon erarenhet av Hydor för övrigt.

        Kommentar

        • Micke M
          • December 2006
          • 44

          #5
          Tackar för infon! Ska önska mig en av tomten .

          Kommentar

          Arbetssätt...