Små akvarier...TIPS!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickitickitavi
    • January 2005
    • 46

    Små akvarier...TIPS!

    Jag har nu varit nere hos Janne Wester och blivit inspirerad. Han är grym på de små akvarierna! och rackarns vilka coola små firrar han har där nere i källaren. Har ni inte varit dit så dra på en gång! Han har väl en 300 eler nått små akvarier där själv med killisar och annat skoj. En liten burk med ett par epiplatys blev det. så vackra och behändiga. Nu ska jag försöka driva upp lite yngel, tydligen väldigt enkel med antingen en liten flytväxt med lite rötter eller en mer artificiell golvmoppsliknande pryl. Ska bli spännande.
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Vem är denna Janne?
    Räkbiten


    Kommentar

    • evus
      • September 2006
      • 729

      #3
      Han äger Södermalms akvarieaffär. Jag har själv köpt alla mina räkakvarium av honom. Perfekt storlek!!
      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

      Kommentar

      • akan
        • August 2005
        • 629

        #4
        hur ser epiplatys ut?

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #5
          En variant av Epiplaty
          Klicka på bilden för större version

Namn: epiplaty.jpg
Visningar: 1
Storlek: 6,8 KB
ID: 2094303
          Foto: Renate Husmann

          Jag hittar bara information om fiskarna på tyska och spanska. men googlar ni på namnet så kan ni ju leta själva
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          • Matsvin
            • April 2006
            • 254

            #6
            Ursprungligen postat av Rickitickitavi
            Jag har nu varit nere hos Janne Wester och blivit inspirerad. Han är grym på de små akvarierna! och rackarns vilka coola små firrar han har där nere i källaren. Har ni inte varit dit så dra på en gång! Han har väl en 300 eler nått små akvarier där själv med killisar och annat skoj. En liten burk med ett par epiplatys blev det. så vackra och behändiga. Nu ska jag försöka driva upp lite yngel, tydligen väldigt enkel med antingen en liten flytväxt med lite rötter eller en mer artificiell golvmoppsliknande pryl. Ska bli spännande.
            Håller med, superkul att gå runt där med ficklampa och spana in i det ena akvariet efter det andra och hitta en massa otroligt vackra fiskar, man vill helst ta med sig allihop hem!!

            /Matsvin.
            Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

            Kommentar

            • morrhoppa
              • October 2006
              • 755

              #7
              Ursprungligen postat av Rickitickitavi
              Jag har nu varit nere hos Janne Wester och blivit inspirerad. Han är grym på de små akvarierna! och rackarns vilka coola små firrar han har där nere i källaren. Har ni inte varit dit så dra på en gång! Han har väl en 300 eler nått små akvarier där själv med killisar och annat skoj. En liten burk med ett par epiplatys blev det. så vackra och behändiga. Nu ska jag försöka driva upp lite yngel, tydligen väldigt enkel med antingen en liten flytväxt med lite rötter eller en mer artificiell golvmoppsliknande pryl. Ska bli spännande.
              Kan du inte berätta lite mer för mig som bor i skåne. Jag har nämligen ett litet kar jag inte vet vad jag ska göra med om jag köper ett större.
              Hur små är hans akvarier?
              Man blir inte vuxen bara äldre!

              Kommentar

              Arbetssätt...