Värmare till 20 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bette
    • September 2006
    • 635

    Värmare till 20 liters

    Jag har en kampfisk i mitt 20 liters. Jag skulle vilja att han fick lite varmare än 20-21 som det är nu. Vi bor i hus och har lite mindre värme på natten, så det kommer aldrig över den tempen. Hade också 2 äppelsnäckor där ,men de blev väldigt inaktiva, så de flyttade jag till guppyakvariet. Finns det värmare till ett sånt litet akvarium?
    Elisabet
  • LinneaHYLK
    • October 2006
    • 206

    #2
    Japp, jag har en värmare till ett väldigt litet kar, nackdelen är att det inte har något termostat. Så temperaturen reglerar jag genom att ha en timer som slår till och från med jämna mellanrum, för att hålla rätt temperatur...

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #3
      De finns värmare till så små akvarium med termostat oxå.

      Du kan inte ananrs skaffa mer belysning så att den värmer upp vattnet?

      Kommentar

      • Bette
        • September 2006
        • 635

        #4
        Belysningen blir nog lite knivigt att fixa. Men en värmare får det bli. Åker till djuraffären i morgon. Tur att jag är ledig.
        Elisabet

        Kommentar

        • Bette
          • September 2006
          • 635

          #5
          Har varit och köpt värmare idag. Så nu har Ludde fått både värme och sina äppelsnäckskompisar tillbaks.
          Senast redigerad av Bette; 23 November 2006, 18:51.
          Elisabet

          Kommentar

          • LinneaHYLK
            • October 2006
            • 206

            #6
            Härligt, då är han glad, blev det en med termostat?

            Kommentar

            • Bette
              • September 2006
              • 635

              #7
              Ja det kändes enklast med termostat. Det blev en mycket livligare fisk på en gång.
              Elisabet

              Kommentar

              • 930309
                • May 2006
                • 27

                #8
                Har du en bild på ditt 20 l akvarium? ^^ jag tänker nämligen på att köpa ett till min lilla slöjstjärt så han slipper den hemska skålen :P

                Kommentar

                • _Lena_
                  • June 2006
                  • 1273

                  #9
                  930309: satsa på ett riktigt stort med en gång istället. Det är inte mycket dyrare. Slöjstjärtar behöver snarare 200l än 20l.

                  Kommentar

                  • CeCe
                    • November 2006
                    • 51

                    #10


                    Har en sån här till ett 25l. Funkar jättebra om man har hyffsat varmt i rummet.

                    Kommentar

                    • 930309
                      • May 2006
                      • 27

                      #11
                      Ursprungligen postat av _Lena_
                      930309: satsa på ett riktigt stort med en gång istället. Det är inte mycket dyrare. Slöjstjärtar behöver snarare 200l än 20l.
                      Men jag har redan ett stort med andra fiskar i, och min lilla slöjstjärtsfisk kan inte leva där. Så mycket vet jag. Och för mig är det inte bara att köpa ett stort 200 l akvarium eftersom jag bara är 13 år. men tack för hkälpen iallafall

                      Kommentar

                      Arbetssätt...